ابوالقاسم سلطانی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز، با اشاره به آخرین اقدامات در خصوص طرح اقدام ملی مسکن در شهرستان اهر و استان آذربایجان شرقی اظهار داشت: سهم اولیه شهرستان اهر در طرح اقدام ملی مسکن، ۲۰۰ واحد مسکونی بوده و در گام نخست زمین مورد نیاز ۱۴۰ واحد مسکونی را تامین و در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قرار دادیم، ولی تا این لحظه مدارک ۳۰ نفر از متقاضیان مسکن تایید شده است.

وی افزود: در سطح استان سهم ما از طرح اقدام ملی مسکن حدود ۴۰ هزار واحد مسکن است که از این میزان ۱۷ هزار واحد سهم شهر سهند، ۸ هزار واحد در تبریز، ۵ هزار واحد توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت احداث می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی با ذکر این‌که تا این لحظه ۱۷ هکتار زمین برای احداث واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در اختیار بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گذاشته‌ایم، گفت: زمینی به مساحت ۶۰ هکتار نیز برای احداث واحدهای مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن در تبریز تامین کرده‌ایم.

سلطانی از آغاز ساخت پروژه‌های خودمالکی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: یکی از مهم‌ترین چالش پیش‌روی طرح اقدام ملی مسکن بر سر قیمت تمام شده واحدهای مسکونی است، با توجه به افزایش قیمت مصالح و آهن؛ با طرف‌های قرارداد رایزنی‌هایی انجام داده‌ایم تا حدالامکان با ارایه اختیارات دولتی بتوانیم از افزایش قیمت واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در استان جلوگیری کنیم.

وی تصریح کرد: تخفیفات و مشوق‌های لازم را به منظور پایین آوردن قیمت تمام شده واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی به طرف‌های قرارداد ارایه خواهیم داد و سعی می‌کنیم تا افزایش قیمت نداشته باشیم و از طرفی هم دولت برای هر واحد ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات بانکی بلند مدت می‌دهد می‌توان گفت خانواده‌های فاقد مسکن در استان بتوانند با آورده اولیه ۳۰ تا ۴۰ میلیون تومان صاحب مسکن دائم شوند.

مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی در پاسخ به این سوال که معامله‌هایی بر سر واحدهای مسکونی طرح اقدام ملی مسکن در آذربایجان شرقی به صورت پشت‌پرده انجام می‌گیرد، آیا برای جلوگیری از معامله‌های پشت‌پرده اقدام انجام خواهید داد؟ خاطرنشان کرد: ما هم شنیده‌ایم معامله‌هایی بر سر کدهای ره‌گیری انجام می‌شود و این اقدام غیرقانونی است و به کسانی اقدام به معامله غیرقانونی می‌کنند تذکر می‌دهم که دست از معامله پشت‌پرده بردارید.

سلطانی تاکید کرد: آن فردی که کد ره‌گیری برای واحد مسکونی در طرح اقدام ملی مسکن را دریافت کرده هنوز صاحب وحد نشده است که بخواهد بر روی آن هم معامله کند از این‌رو مجدداً تاکید می‌کنم معامله این‌چنین کاملاً غیرقانونی است، چون که هنوز مسکنی در کار نیست.

انتهای پیام/