به گزارش خبرنگار اهرامروز، زاهد محمودی در نشست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه منطقه ارسباران با اشاره به اینکه منطقه ارسباران مهد پرورش عرفا، علما، فرهیختگان، اندیشمندان و بزرگان عرصه فرهنگ و هنر ایران اسلامی می باشد، گفت: اهالی این این خطه در حرکت های تاریخی و رویدادهای مهم تاریخ معاصر نقش بسیار مهمی داشته اند.

وی افزود: منطقه ارسباران به ویژه شهرستان اهر که به عنوان مرکز این منطقه به شمار می رود، در حوزه های مختلف کشاورزی، معدن و گردشگری، از شاهراه های مهم استان می باشد که سالانه هزاران نفر گردشگر و توریست به این منطقه سفر می کنند.

فرماندار اهر با بیان اینکه این شهرستان پیشینه فرهنگی بسیار قابل توجه دارد، گفت: انسان های فرهیخته این دیار که دارای تمدنی کهن هستند، در طول تاریخ منشاء خدمات ارزشمند در حوزه های مختلف برای کشورمان بوده اند.

وی تأکید کرد: مردمان این خطه در طول حرکت های تاریخی و رویدادهای مهم تاریخ معاصر نقش خود را به نحو شایسته ای اداء کرده اند و هم اکنون نیز مهد پرورش نخبگان علمی و فرهنگی و اندیشمندان و بزرگان و فعالان عرصه فرهنگ و هنر در رده ملی و بین المللی است.

زاهد محمودی در پایان گفت: وجود عالمان، اندیشمندان و فرهیختگانی همچون ستارخان، علامه محمدتقی جعفری، شیخ شهاب الدین اهری، سید ابوالقاسم نباتی، آیت الله شیخ حسین نجفی اهری، پروفسور محمود آخوندی، پدر آیین دادرسی کیفری ایران، پروفسور مدقالچی، چهره ماندگار ریاضی ایران، دکتر قاسم خان اهری، اولین جشم پزشک مدرن و بنیانگذار طب کودکان در ایران و ده ها چهره پرافتخار دیگر نشان از غنای فرهنگی و علمی این منطقه دارد.