به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در آیین اختتامیه اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران در اهر، اظهار داشت: جشنواره سراسری عکس سال ارسباران یکی از فعالیت‌های خوب در عرصه فرهنگی بوده و امیدواریم در سال‌ها و ماه‌های آتی شاهد برگزاری رویدادهای فرهنگی این‌چنین در شهرستان اهر باشیم.

وی با اشاره به اینکه عکس با چشم انسان در ارتباط است می‌تواند اثرات مهمی در وجود انسان به وجود بیاورد، افزود: عکس‌ها در جامعه امروزی تحولی به وجود آورده و حتی می‌توان گفت که بسیاری از انقلاب‌ها و تحرکات بزرگ بشری در سایه عکس‌ها به وجود آمده است.

فرماندار اهر ادامه داد: عکسی که توانست دنیا را تکان دهد جسد پسربچه سوری بود که در سواحل دریای مدیترانه مشاهده‌شده بود و سوری‌هایی که به‌وسیله داعشی ها کشته و یا از کشور فراری می‌شدند و همان عکس در دنیا تحولی به وجود آورد.

عابدی بابیان اینکه منطقه ارسباران زیبایی‌های بسیار فراوانی دارد و شیوه‌ای می‌توان ارسباران را به مردم ممالک شناساند همین هنر عکس و عکاسی است، گفت: زیبایی‌هایی که در منطقه ارسباران وجود دارد یقیناً در هیچ جای کشور و یا جهان نمی‌توان یافت و اگر بخواهیم ارسباران را به مردم دیگر استان و شهرستان‌ها و حتی کشورها بشناسانیم از طریق عکس میسر است.

وی اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین رویدادهای کشور و جهان که منطقه ارسباران نیز میزبان آن خواهد بود تبریز ۲۰۱۸ است و منطقه ارسباران و شهرستان اهر یکی از اهداف گردشگری پایتخت گردشگری جهان اسلام تبریز ۲۰۱۸ بوده، امیدواریم با عکس‌های بسیار عالی عکاسان بتوانیم ظرفیت‌های گردشگر پذیری ارسباران و اهر را به گردشگران بشناسانیم.

فرماندار اهر جذب گردشگران خارجی را یکی از محورهای توسعه منطقه ارسباران و شهرستان اهر عنوان کرد، بیان کرد: با توجه به اینکه منطقه ارسباران از لحاظ زیبایی حرف بسیاری برای گفتن دارد یقین داریم که با همکاری مردم و مسئولین و قرار گرفتن شهرستان اهر در مسیر توسعه به مرکز ثقل گردشگری و مناطق توسعه‌یافته آذربایجان شرقی نیز دست‌یابیم.

عابدی با تأکید بر اینکه جذب گردشگران به منطقه ارسباران می‌تواند زمینه اشتغال برای صدها و هزاران نفر از جوانان بیکار را فراهم کند، خاطرنشان کرد: اهری‌ها و ارسبارانی‌هایی که برای منطقه خود دلسوز هستند با تمام وجود برای توسعه و آبادانی منطقه و شهرستان تلاش کنند تا شاهد منطقه‌ای آباد و توسعه‌یافته داشته باشیم.

به گزارش خبرنگار اهرامروز، در ادامه آیین اختتامیه احسن علیپور از هنرمندان خوش‌ذوق ارسبارانی و خداآفرینی با نقاشی از چهره سید محمد عابدی فرماندار اهر از تلاش‌های وی قدردانی کرد.

انتهای پیام/