به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در آیین افتتاح گاوداری شیری روستای آقا کندی شهرستان اهر، بیان داشت: گاوداری شیری روستای آقا کندی سال گذشته در محل زمینی به مساحت ۲ هزار و ۲۴۰ مترمربع متعلق به دولت توسط فرماندار وقت کلنگ زنی شده که در مدت کمتر از یک سال احداث و به بهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه مالک پروژه گاوداری حتی ریالی از تسهیلات بانکی استفاده نکرده است، افزود: مالک گاوداری ضمن این‌که از تسهیلات بانکی استفاده نکرده بلکه برای احداث آن ۳۰۰ میلیون تومان آورده شخصی خود را سرمایه‌گذاری کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اهر اضافه کرد: ظرفیت نگهداری گاو در این گاوداری ۲۲ رأس بوده که به لحاظ ظرفیت‌های موجود می‌توان ۴۴ رأس گاو را در این گاوداری نگهداری کرد.

اسدی بابیان اینکه طبق نظر کارشناسان خشک‌سالی تا ۱۵ سال آینده در منطقه ادامه خواهد داشت و به‌تبع آن علوفه در مراتع شهرستان اهر نیز رشد نمی‌کند، گفت: نبود علوفه کافی در مراتع شهرستان اهر موجب شده تا عشایر از ییلاق‌ها به قشلاق بازمی‌گردند که این امر برای شهرستان معضلی شده است و با در نظر گرفتن این معضل گاوداری‌های سنتی منطقه به دلیل خشک‌سالی و نبود علوفه در مراتع با مشکل مواجه خواهند شد.

انتهای پیام/