به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمد اسدی در آیین افتتاح پروژه‌های جهاد کشاورزی اهر در روستای قلندر با اشاره به این‌که خشک‌سالی در شهرستان اهر به وضوح مشاهده شده و پوشش گیاهی در مراتع کمرنگ می‌شود، اظهار داشت: با توجه به توسعه فعالیت‌های معدنی در شهرستان اهر؛ عمده فعالیت معادن اهر منجر به حذف مراتع می‌شود و به تبع فعالیت‌های معدنی؛ تولید علوفه در مراتع شهرستان اهر با روند کاهشی روبرو شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اهر خطاب به فرماندار اهر گفت: آقای فرماندار؛ مدیران معادن را مجبور کنید تا گلخانه‌های کوچک‌مقیاس برای جبران کاهش علوفه در مراتع ایجاد کنند، چراکه برداشت‌های مواد معدنی موجب شده تا مراتع حذف شوند و جایگزینی برای جبران آن نداشته باشیم.

وی از احداث نخستین گلخانه هیدروپونیک تولید محصولات علوفه‌ای آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر خبر داد و افزود: این گلخانه تولید محصولات علوفه‌ای برای اولین‌بار در آذربایجان‌شرقی در شهرستان اهر با اعتبار یک میلیارد تومان و اشتغال‌زایی ۴ نفر احداث شده که روزانه ۳ تُن علوفه تولید می‌کند، این در حالی است که تولیدات علوفه گلخانه‌ای حتی نیازمندی‌های دامداری صنعتی و سنتی شهرستان اهر را تأمین کند.

اسدی بابیان این‌که ۱۲ واحد گلخانه‌ای با زیرکشت ۱۰ هکتار در شهرستان اهر احداث می‌شود، گفت: این واحدهای گلخانه‌ای برای دریافت ۵۲ میلیارد تومان تسهیلات به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و پیش از این نیز ۲۴ واحد گلخانه‌ای با زیرکشت ۱۰ هکتار در اهر احداث و افتتاح شده است.

مدیر جهاد کشاورزی اهر با تأکید بر این‌که شهرستان اهر با داشتن ۷۰۰ هزار رأس دام سبک و سنگین؛ رتبه چهارم استانی را کسب کرده است، اضافه کرد: به مناسبت دهه‌ی مبارک فجر؛ ۲ واحد گاوداری با ۱۲۲ رأس دام سنگین در شهرستان اهر به بهره‌برداری رسید.

انتهای پیام/