به گزارش خبرنگار اهرامروز، نشست تخصصی معرفی کتاب «اهر شهر هالا» ویژه هالاکاران اهری با حضور جعفر خضوعی، نویسنده این کتاب، سلطانی راد، مسئول توسعه هالای بانوان استان آذربایجان شرقی، خانم حاتم زاده، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان اهر و علاقه‌مندان به ورزش رزمی هالا در سالن اجتماعات کتابخانه شیخ شهاب‌الدین اهری برگزار شد.

جعفر خضوعی، نویسنده کتاب “اهر شهر هالا” در این نشست تخصصی، هدف از تألیف این کتاب را تبیین زمینه‌های فرهنگی و تاریخی ابداع هنر رزمی هالا در شهر اهر عنوان کرد و افزود: هنر رزمی هالا برخاسته از تاریخ فرهنگ و مدنیت ارسباران و تجلی سلحشوری و شجاعت و رزم‌آوری و دلیری مردم این خطه است.

وی گفت: هنر رزمی هالا توسط استاد اسماعیل ملک جهانی با تکیه‌بر هویت ایرانی و بر پایه معرفت اسلامی ابداع‌شده و میراث ملی به‌حساب می‌آید.

مؤلف کتاب «اهر شهر هالا» ادامه داد: هالا هدیه شهر فرهنگ‌ساز اهر به ایران و به جهان اسلام و بشریت است و باید ضمن ثبت آن به‌عنوان میراث ملی در گسترش جهانی آن بکوشیم.

جعفر خضوعی در پایان با اشاره به رویداد تبریز  ۲۰۱۸ نیز گفت: اگرچه خاستگاه هالا شهر اهر است اما تبریز نیز شهری است که استاد ملک جهانی را از سن جوانی در آغوش گرفت و هالا در این شهر رشد یافت و اکنون تبریز ۲۰۱۸ فرصتی است که هالا در پایتخت گردشگری جهان اسلام به‌طور شایسته معرفی شود.

انتهای پیام/