به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در جلسه کمیته رصد فضای مجازی با موضوع انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا در شهرستان اهر بابیان این‌که رسانه‌ها و قدرت فضای مجازی گاهاً معادلات را برهم زده و نقش تعیین‌کننده‌ای پیدا می‌کند، اظهار داشت: با توجه به تأثیرگذاری رسانه‌ها و فضای مجازی؛ به مطالبات فعالان رسانه‌ای و خبرنگاران توجه می‌کنیم.

دادستان عمومی و انقلاب اهر بر لزوم حمایت از خبرنگاران و رسانه‌ها تأکید کرد و افزود: بر خلاف تصورات؛ خبرنگاران از فعالیت رسانه‌ای درآمدی ندارند و با این وجود فعالان این حوزه برای تولید خبر و اطلاع‌رسانی هزینه نیز می‌کنند.

وی با ذکر این‌که در حال حاضر هر شهروند به یک خبرنگار تبدیل شده است، اضافه کرد: قدرت تحلیل و نگاه فنی به مسائل تفاوت بین خبرنگاران رسانه‌ها و شهروند خبرنگار است در حالی که تبادل اطلاعات از سوی شهروند خبرنگار بسیار سریع اتفاق می‌افتد و در این میان خبرنگاران تحلیلی به صحت و سقم قضایا پرداخت می‌کنند تا واقعیت‌‌ها مشخص شود.

عبدالهی با اشاره به این‌که اصحاب رسانه و خبرنگاران بیشتر به موضوع مطالبه‌گری توجه داشته باشند، یادآور شد: رسانه‌ها و خبرنگاران از مسئولان مسائل جامعه و مردم را مطالبه کرده و سؤال کنند تا مشخص شود کدام مدیر یا مسئول اهل کار و تلاش است یا خیر!

دادستان عمومی و انقلاب اهر با اشاره به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها در حل مشکلات مردم گفت: کم‌کاری‌هایی در برخی دستگاه‌ها وجود دارد و اگر رسانه‌ها مطالبه‌گری نمی‌کردند شاید مسئول آن دستگاه علاقه‌ای به حل مشکل نداشت و در این راستا به نقش تأثیرگذار رسانه‌ها و خبرنگاران اعتقاد قلبی داریم.

وی، دعوت از مردم برای حضور حداکثری در انتخابات خردادماه را از دیگر نقش تأثیرگذار رسانه‌ها عنوان کرد و گفت: رسانه‌ها می‌توانند در خلق حماسه به یادماندنی در خردادماه سهیم باشند.