به گزارش خبرنگار اهرامروز، حافظ باباپور در آیین تودیع و معارفه مدیر سابق و جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان اهر با اشاره به اینکه مدیر جدید و سابق بنیاد مسکن اهر جزو مدیران لایق و با اخلاق این نهاد هستند، اظهار کرد: اخلاق برای تمامی مدیران تعیین‌کننده است و شغل ما به‌گونه‌ای است که با اقشار مختلف مردم شهری و روستایی سروکار داریم و مدیران ما بایستی به تکریم ارباب‌رجوع بیشتر توجه داشته باشند.

وی ادامه داد: مدیر جدید بنیاد مسکن اهر می‌بایست زیر نظر مدیر ارشد شهرستان به نحوی عمل کند که نتیجه عملکرد وی به توسعه و عمران شهرستان منجر شود و بنده نیز به‌عنوان مدیرکل برای حل مشکلات و اجرای طرح‌ها در خدمت مسئولین شهرستانی هستم.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی بابیان اینکه تغییرات در مدیریت سازمان‌ها و نهادها را از یکنواختی خارج می‌کند، گفت: بنیاد مسکن با این‌که یک‌نهاد بوده ولی در امورات خود کاملاً حرفه‌ای است.

باباپور در ادامه با ذکر اینکه استان آذربایجان شرقی در شش‌ماهه نخست سال جاری شاهد دو حادثه تلخی همچون سیل آذرشهر و زلزله روستای ایوق شهرستان سراب بود، ابراز داشت: استاندار سابق آذربایجان شرقی در کلنگ زنی بازسازی واحدهای منطقه زلزله‌زده سراب فعالیت‌های بنیاد مسکن استان را مؤثر دانست.

وی اضافه کرد: در بحث بازسازی واحدهای مسکونی روستای سیل‌زده ” چنار ” شهرستان آذرشهر، این روستا در موقعیت کوهستانی قرار گرفته و به لحاظ ساخت مسکن کمی کار را دشوار کرده بود ولی پیش از احداث واحدها اول زمین واحدها را آماده و سپس مساکن را احداث کردیم در حالی که سه ماه از بازسازی منطقه سیل‌زده گذشته بود که زلزله شهرستان سراب رخ داد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه دولت در حوادث غیرمترقبه بر روی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی حساب ویژه‌ای باز می‌کند، اظهار داشت: در بازسازی منطقه زلزله‌زده روستای ایوق شهرستان سراب حتی مصوبه هیئت‌وزیران را هم نداریم ولی به دلیل اینکه کار بنیاد مسکن حرفه‌ای است از لحاظ اولیه وقوع زلزله ضمن اینکه تمامی ماشین‌آلات را به کار گرفته‌ایم بلکه مصالح را برای بازسازی واحدهای تخریب‌شده نیز تأمین کرده‌ایم.

باباپور بیان داشت: حوادث غیرمترقبه همچون سیل، زلزله و غیره در اغلب استان‌ها و شهرستان‌های کشور رخ می‌دهد همانند زلزله سال ۹۱ که باعث خرابی‌های گسترده در شهرستان‌های اهر، ورزقان و هریس شده بود ولی آثار خرابی‌ترمیم نمی‌شود مگر این‌که مسئولین سایر دستگاه‌ها و مردم با نهادهایی همچون بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همکاری کنند.