به گزارش خبرنگار اهرامروز، عبدالرحیم نجفقلی‌زاده سرایی در یادواره شهدای شهرستان اهر با اشاره به این‌که انقلابی بودن در شرایط امروز جامعه به معنی هزینه دادن است، افزود: هر کسی که می‌گوید من انقلابی‌ام اگر هزینه نداده باشد دروغ می‌گوید شاید این هزینه اموال یا آبرو باشد و حتی اگر فردی قلم دارد با قلمش برای انقلاب هزینه می‌دهد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا گفت: ما نماینده مجلس داریم که یک تنه جریان انحرافی را هدایت می‌کند و هیچ کسی هم مطالبه نمی‌کند، کسی نیست بگوید آقای نماینده مجلس در استانبول چه می‌کنید! شما اگر نماینده مجلس مردم هستید پس مشکلات مردم را حل کنید نه اینکه به دنبال جریان انحراف راه بیفتید و در دانشگاه استانبول افتضاح به بار بیاورید.

وی ادامه داد: متأسفانه برخی از همین نمایندگان مجلس از خروجی سیستم کذایی شورای ائتلاف بیرون آمده است، انقلابی بودن به ظاهر نیست بلکه انقلابی بودن به منزله خارج کردن از بُن‌بست است همان‌طور که از بن‌بست دوران دفاع مقدس بیرون آمدیم.

نجفقلی‌زاده سرایی بابیان این‌که بی‌نظیرترین مراسم تشییع در طول تاریخ انقلاب اسلامی؛ متعلق به تشییع شهید حاج قاسم سلیمانی بوده است، یادآور شد: ملت ایران یکدست از شیعه تا سنی داغدار شهادت حاج قاسم سلیمانی بودند و بی‌نظیرترین مراسم استقبال نیز مربوط به ورود تاریخی امام خمینی(ره) بود.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا تصریح کرد: شهرستان اهر شهدایی همچون محسن رسولی تربیت کرده بود که به فرماندهی یگان دریایی رسید و این شهید نیروهایی تربیت داد که علی‌رغم مجروحیت شدید؛ در مقابل دشمن ایستادگی می‌کرد، باید از دیروز درس بگیریم و بدانیم که مدیریت بحران دیروز مدیریت اتاق نبود.

وی با ذکر این‌که دلیل کینه آمریکایی‌ها از ایران؛ شکستن اُبهت پوشالی غربی‌هاست، گفت: می‌گفتند آمریکایی‌ها قدرتمندترین کشور است اگر قدرتمند بود چرا در مقابل ایرانیان کَم می‌آورد! ولی ما می‌گوییم اقتدار داریم و این اقتدار را مدیون شهدا و ایثارگران و نیروهای نظامی هستیم.

نجفقلی‌زاده سرایی، وظیفه‌ی کنونی مسئولان جمهوری اسلامی را حراست و دفاع از انقلاب دانست، افزود: اگر امروز ملت ایران در اوج اقتدار ایستاده فقط به این خاطر است که مقاومت و ایستادگی کرده‌اند. از طرفی عزم جدی دولت و مسئولان حل مشکلات معیشتی مردم است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در سپاه عاشورا با تأکید بر این‌که زمانی قبول مسئولیت و خدمت به مردم با روحیه ادای دین و تکلیف بود، یادآور شد: با کمال تأسف برخی‌ها قرآن به دست می‌گیرند تا فرماندار، بخشدار و … شوند؛ در حالی که این بدترین راهی بوده که پیش گرفته شده و آفتی برای انقلاب اسلامی است و متأسفانه محافظه‌کاری قتلگاه انقلاب اسلامی است چراکه برخی از مسئولان معتقدند من حکم گرفته‌ام و مشکلات مردم به من ربطی ندارد تا بتواند دوره‌ی مسئولیت را سپری کند.

در ادامه‌ی یادواره شهدای شهرستان اهر، مادر شهید محمد معماریان نیز به بیان خاطراتی از شهدا و دوران هشت سال دفاع مقدس پرداخت.