به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای ICT شهرستان اهر که با حضور مدیران وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در فرمانداری اهر برگزار شد، با اشاره به اینکه از این‌که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای رفع مشکلات ارتباطی مردم اهر و هریس برنداشته‌اند گله‌مند هستیم اظهار داشت: اکثر روستاها و مناطق عشایری شهرستان اهر و هریس مشکلاتی از قبیل عدم آنتن دهی مناسب تلفن همراه، ثابت و اینترنت دارند.

وی افزود: متأسفانه علی‌رغم اینکه تکنولوژی به سمت فضای مجازی و ارتباطات می‌رود ولی روستاهای هریس و اهر هنوز در برقراری ارتباط ساده تلفنی مشکلاتی دارند که اغلب روستائیان از قطعی تلفن ثابت و عدم پوشش مناسب تلفن همراه گله‌مند هستند.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: ابتدا قرار شد تا بنده لیستی از نواقصات و مشکلات ارتباطاتی را در اختیار وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات قرار دهم که آن از مخابرات اهر و هریس گرفتم و وزیر هم دستور دادند اما نتیجه‌ای حاصل نشد به همین خاطر طرح سؤال از وزیر ارتباطات را کلید زدیم و سؤال پرسیدیم، مگر نمایندگان مجلس ابزاری غیر از سؤال و  استیضاح ابزار دیگری هم دارند؟

عبدالهی اضافه کرد: قرار بود هفته گذشته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به سؤالات نمایندگان با حضور در مجلس پاسخگو باشد اما چون در سفر بودند به مجلس نیامدند البته نمی‌گوییم سؤال مشکلات را حل می‌کند ولی راهی نداریم که مشکلات مردم را به مسئولان برسانیم و سؤال یکی از این راه‌هاست.

وی بابیان اینکه بنده کارشناس ICT و سیستم‌های ارتباطاتی نیستم، گفت: مدیران و کارشناسان حوزه ICT و مخابراتی به‌خوبی می‌دانند که اهر و هریس از نظر آنتن دهی تلفن همراه و پوشش مناسب تلفن همراه مشکل دارد و در جاده اهر – تبریز که می‌گویند کاملاً تحت پوشش است نقاط کور داریم که تلفن همراه قطع می‌شود.

نایب‌رئیس کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس تصریح کرد: کسی منکر خدمات دولت در حوزه زیرساخت‌های ارتباطاتی نیست اما چون مطالبات و توقعات مردم نسبت به گذشته بالا رفته می‌بایست به این مشکلات که از نظر مدیران دولتی مشکلات ریزی است رسیدگی کنند انتظار داریم حداقل مشکل ارتباطی تعدادی از روستاهای اهر و هریس را برطرف کنید و بگویید که کاری کردیم.

عبدالهی یادآور شد: در روستای مقصودلو شهرستان هریس اهالی روستا اصلاً تلفن ثابت ندارند تا با دیگران تماس بگیرند با این نظر که عصر تکنولوژی است اما جای سؤال اینجاست که چرا برخی از روستاهای اهر و هریس نمی‌توانند پیشرفت تکنولوژی و ارتباطات را ببینند؟ روستائیان علی‌الخصوص جوانان روستایی شغل می‌خواهند دولت ندارد که بدهد لااقل نیازهای اولیه آن‌ها را تأمین کنید.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با ذکر اینکه متأسفانه پاسخی قانع‌کننده به سه درخواست اصلی روستائیان شامل آب، اشتغال و اینترنت نمی‌توان داد، گفت: دولت با توجه به اینکه منابع مالی محدودی دارد نه می‌تواند اشتغال‌زایی کند و نه می‌تواند آب تأمین کند، اگر جوان روستایی از مدیران بلندپایه دولتی اینترنت بخواهند آن‌ها چه پاسخی می‌خواهند بدهند؟ اشتغال و آب که نمی‌تواند چرا باید در ایجاد زیرساخت‌ها تعلل کنند.

وی با تأکید بر اینکه حوزه ICT می‌تواند منبعی برای اشتغال‌زایی باشد، افزود: مدیران وزارت ارتباطات حداقل می‌توانند به خواسته‌های مردم اهر و هریس که کمترین چیز است پاسخ مثبت داده و مشکلاتشان را رفع کنند تا خدای‌ناکرده نگویند دولت به روستائیان بی‌توجهی می‌کند.

عبدالهی بر لزوم رعایت انصاف و عدالت وزارت ارتباطات در خدمات‌رسانی به شهرستان‌ها و استان‌ها تأکید کرد و گفت: امیدواریم وزارت ارتباطات وقتی می‌خواهد خدماتی ارائه دهد بین اهر و هریس با دیگر شهرستان‌ها از سایر استان‌ها تفاوتی قائل نشود.