به گزارش اهرامروز، مرتضی یوسف زاده در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما مکلف به رعایت قانون هستیم و حفظ آبروی افراد و حفظ اسرار مردم از واجبات عقلی و قانونی است. مطابق ماده ۴۸ قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا، تا تایید هیات نظارت و اعلام رسمی هیات اجرایی هرگونه اعلام نظر، گزارش و هر گونه انتشار مطالب در خصوص صلاحیت افراد ممنوع و خلاف مقررات است و تاکنون هیات نظارت هیچ گونه اظهار نظری در مورد کاندیداها انجام نداده است.

وی افزود: در خصوص نحوه رد و یا تایید کاندیداها بایستی متذکر شوم اگر افرادی در هیات اجرایی تایید شده اند مطابق قانون صلاحیت آنان در هیات نظارت شهرستان در حال بررسی است و اگر نفراتی توسط هیات اجرایی رد شده باشند بعد از اعلام اسامی و ارسال شکایت در مهلت قانونی توسط هیات نظارت استان مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

یوسف زاده ادامه داد: ما وظیفه داریم هرگونه اعلام نظر خود را مطابق ماده قانونی در بندهای ۲۶ و ۲۹ قانون انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا اعلام نماییم و  اعلام نظر جناحی و احساسی مغایر با منشور قانونی بوده و تخلف محسوب می گردد و مطابق مواد اشاره شده دلایل رد توسط کاندیداها قابل پیگیری است.

عضو هیئت نظارت بر انتخابات شورای اسلامی شهرستان اهر در پایان گفت: نکته قابل توجه اینکه بعد از اعلام نظر مطابق ماده ۲۶ اصلاحی وماده ۲۹ انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، تکلیف انتخاب شخصیت اصلح و کارآمد بر عهده مردم عزیز و بزرگوار خواهد بود و امیدواریم منتج به نتیجه مطلوب و احسن گردد.