به گزارش خبرنگار اهرامروز، هادی رحیمی در آیین افتتاح پروژه آسفالت روستای ورگهان که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه به‌طول ۴۰۰۰ مترمربع از محل قیر رایگانی که دولت به روستاها اختصاص می‌دهد اجرا شده و برای این پروژه آسفالت‌ریزی ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر با اشاره به اینکه روستای ورگهان ۲۳۱ خانوار و جمعیتی بالغ‌بر ۸۶۱ نفر دارد، افزود: تاکنون برای اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ۷۴ فقره تسهیلات پرداخت‌شده است و البته که پرداخت تسهیلات با این تعداد خانوار بسیار اندک است.

وی از اهالی روستای ورگهان خواست تا از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی بافت روستایی استفاده کنند، گفت: امسال سهمیه تسهیلات بهسازی شهرستان اهر ۱۵۰ فقره بوده و به لحاظ اینکه این تسهیلات برای شهرستان اهر مقدار ناچیز است از سهمیه سایر شهرستان‌ها ۷۰ فقره را نیز درخواست داده‌ایم و اگر استقبال روستائیان باشد این تسهیلات افزایش خواهد یافت.

رحیمی اضافه کرد: روستائیان به دلیل این‌که ضامن کارمند ندارند در دریافت تسهیلات با مشکل مواجه می‌شوند و عمده مشکلات روستائیان در این حوزه در بانک‌های ملت و مسکن است که امیدواریم این مشکلات حل شود ولی بانک ملی در پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی از ضمانت زنجیره‌ای استفاده می‌کند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر از صدور ۱۹۱ سند مالکیت روستایی در روستای ورگهان خبر داد، گفت: در راستای اجرای قانون الحاقی ۱۹۱ جلد سند مالکیت در روستای ورگهان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت‌اسناد صادر شده است و در کنار آن واگذاری اراضی ملی در محدوده روستای ورگهان را نیز آغاز کرده‌ایم.

به گزارش اهرامروز، با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی پروژه آسفالت روستای ورگهان به طول ۴۰۰۰ مترمربع و با صرف اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.