آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 32214
شنبه - ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۰
با حضور مسئولان صورت گرفت

پروژه آسفالت معابر روستای ورگهان با اعتبار ۱۲۰ میلیون تومانی به بهره‌برداری رسید

به گزارش خبرنگار اهرامروز، هادی رحیمی در آیین افتتاح پروژه آسفالت روستای ورگهان که به مناسبت دهه فجر برگزار شد، اظهار داشت: این پروژه به‌طول ۴۰۰۰ مترمربع از محل قیر رایگانی که دولت به روستاها اختصاص می‌دهد اجرا شده و برای این پروژه آسفالت‌ریزی ۱۲۰ میلیون تومان اعتبار صرف شده است.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر با اشاره به اینکه روستای ورگهان ۲۳۱ خانوار و جمعیتی بالغ‌بر ۸۶۱ نفر دارد، افزود: تاکنون برای اجرای طرح بهسازی و نوسازی واحدهای مسکونی ۷۴ فقره تسهیلات پرداخت‌شده است و البته که پرداخت تسهیلات با این تعداد خانوار بسیار اندک است.

وی از اهالی روستای ورگهان خواست تا از تسهیلات طرح ویژه بهسازی و نوسازی بافت روستایی استفاده کنند، گفت: امسال سهمیه تسهیلات بهسازی شهرستان اهر ۱۵۰ فقره بوده و به لحاظ اینکه این تسهیلات برای شهرستان اهر مقدار ناچیز است از سهمیه سایر شهرستان‌ها ۷۰ فقره را نیز درخواست داده‌ایم و اگر استقبال روستائیان باشد این تسهیلات افزایش خواهد یافت.

رحیمی اضافه کرد: روستائیان به دلیل این‌که ضامن کارمند ندارند در دریافت تسهیلات با مشکل مواجه می‌شوند و عمده مشکلات روستائیان در این حوزه در بانک‌های ملت و مسکن است که امیدواریم این مشکلات حل شود ولی بانک ملی در پرداخت تسهیلات بهسازی و نوسازی از ضمانت زنجیره‌ای استفاده می‌کند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان اهر از صدور ۱۹۱ سند مالکیت روستایی در روستای ورگهان خبر داد، گفت: در راستای اجرای قانون الحاقی ۱۹۱ جلد سند مالکیت در روستای ورگهان با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و ثبت‌اسناد صادر شده است و در کنار آن واگذاری اراضی ملی در محدوده روستای ورگهان را نیز آغاز کرده‌ایم.

به گزارش اهرامروز، با حضور جمعی از مسئولان شهرستانی پروژه آسفالت روستای ورگهان به طول ۴۰۰۰ مترمربع و با صرف اعتبار ۱۲۰ میلیون تومان به بهره‌برداری رسید.