به گزارش خبرنگار اهرامروز، حجت‌الاسلام سید شهاب‌الدین حسینی در آیین گرامیداشت روز شهرستان اهر و بزرگداشت مقام آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری که در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اهر برگزار شد با تبریک فرارسیدن سالروز تأسیس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، اظهار داشت: سپاه پاسداران در دوران دفاع مقدس در مقابله با دشمن رژیم بعثی صفوف نفوذناپذیر را تشکیل داده و در برابر جهان ایستادگی کردند.

وی ادامه داد: سپاه پاسداران بعد از پیروزی در دوران دفاع مقدس در حوزه‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، محرومیت‌زدایی و غیره فعالیت گسترده‌ای داشته است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه آیین روز شهرستان اهر و بزرگداشت مقام آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری یک بنای خیر و کار بزرگ فرهنگی است، افزود: پیشینه و تاریخ شهرستان اهر به قبل از اسلام باز می‌گردد و حتی سابقه تاریخی این شهرستان پیش از تبریز است.

حجت‌الاسلام حسینی بابیان اینکه قدمت تاریخی شهرستان اهر نیاز به بازشناسی و بازخوانی تاریخ شهر اهر برای رشد، پیشرفت، عمران و آبادانی لازم و ضروری است، گفت: برگزاری مراسم بزرگداشت مقام آیت‌الله‌ العظمی شیخ حسین نجفی اهری اقدامی ارزشمند در جهت بازشناسی هویت شهرستان اهر است.

وی تأکید کرد: گرامیداشت و یاد و نام بزرگ‌مردان تاریخ شهرستان اهر در حقیقت برای عمرانی، آبادانی و توسعه فرهنگی قدمی برداشته و به‌عنوان یک شهروند اهری اعتراف می‌کنم که متأسفانه این جایگاه برازنده این شهر با قدمت تاریخی نیست و بایستی قدم‌های بزرگی برای توسعه، رشد و توسعه فکری و سایر زمینه‌ها برداشته شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی آذربایجان شرقی با تأکید بر اینکه راه و حمل‌ونقل بهترین زیرساخت اصلی برای توسعه شهرستان اهر به شمار می‌رود، اظهار کرد: با ایجاد زیرساخت‌های مهمی چون راه و حمل‌ونقل زمینه تمامی امکانات فرهنگی، عمرانی، صنعتی نیز خودبه‌خود فراهم می‌شود درحالی‌که تاریخ فرمانداری اهر همانند کرج بوده که تاکنون کرج به استان تبدیل‌شده و اهر پیشرفت چندانی نکرده است.

آیین گرامیداشت روز شهرستان اهر و بزرگداشت مقام آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری برای دومین سال برگزاری روز شهرستان اهر امسال این همایش باشکوه تر از اولین همایش در سالن میرزا جعفر قراجه داغی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر برگزار شد.

در پایان آیین روز شهرستان اهر از کتاب تندیس مهربانی (زندگی‌نامه و یادنامه آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین نجفی اهری) به نویسندگی استاد حسین دوستی رونمایی شد، تاکنون ۴۷ اثر از حسین دوستی به چاپ رسیده است.