به گزارش اهرامروز، کاظم تاروردی پور در گفت‌گو با ایسنا، گفت: متاسفانه در سال‌های اخیر سرقت تجهیزات برقی علاوه بر نقاط مختلف کشور در شهرستان اهر نیز روند صعودی داشته که خوشبختانه در چند روز گذشته با تشکیل گشت‌های روزانه و همکاری نیروی انتظامی در جلوگیری از سرقت‌های تجهیزات برقی در حال حاضر شاهد کاهش روند سرقت‌ها در این شهرستان هستیم.

وی افزود: در این راستا با هدف کاهش سرقت سیم‌های مسی برق، علاوه بر گشت زنی روزانه همکاران و ماموران انتظامی و مراقبت‌های ویژه خطوط نیرو، اقدام به نصب دستگاه ضد سرقت در ترانس‌های برق کردیم که با کوچکترین لرزه‌ای علامت اعلام خطر و آژیر آن به صدا در می‌آید و حالت بازدارندگی در مقابل سرقت دارد.

وی با اشاره به این‌که از ۱۰ سال گذشته تاکنون هیچ سیم مسی به شبکه این شهرستان وارد نشده است، گفت: سرقت کابل و سیم برق علاوه بر تحمیل خسارت‌ها و هزینه‌های مالی به اداره برق، باعث کاهش کیفیت و توان برق رسانی شهری برای مصارف مشترکین و سایر موارد می‌شود.

تاروردی پور افزود: از جمله سیاست‌های پیش روی وزارت نیرو در سه سال آینده جمع آوری کامل سیم‌های مسی و جایگزینی کابل‌های آلومینیومی در شبکه برق رسانی کشور است.

وی گفت: با اجرای این طرح از سال آینده، استارت جمع آوری کامل سیم مسی از شبکه برق و جایگزینی کابل‌های خودنگهدار آلومینیومی در این شهرستان آغاز خواهد شد.

انتهای پیام