به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی عصر امروز در اولین همایش منطقه‌ای توسعه پایدار و بهره‌وری که در دانشگاه پیام نور واحد اهر برگزار شد، اظهار کرد: ما در توسعه پایدار نمره قابل قبولی نمی‌گیریم و اگر کسی بگوید در بهره‌وری بهتر عمل می‌کنیم در واقع دروغ گفته و حرف مفت می‌زند در حالی که در بهره‌وری مشکلات بسیاری داریم.

وی با اشاره به اینکه در توسعه پایدار حوزه آب و محیط‌زیست برای نسل‌های آینده مشکلات زیادی به وجود آمده است، افزود: توسعه پایدار زمانی به‌جایگاه خود دست می‌یابد که کیفیت آموزشی در کشور مورد توجه قرار گیرد به‌طوری که هر قدر که بخواهیم در کشور مدرک تحصیلی داریم ولی از نظر کیفیت آموزشی نیز حرفی برای گفتن نداریم که به این هم توسعه پایدار نمی‌توان گفت.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس ادامه داد: یکی از محورهای توسعه پایدار برقراری عدالت است ولی متأسفانه در این محور نیز مشکل‌داریم، آمارها نشان می‌دهد که جمعیت روستایی در شهرستان اهر رو به کاهش بوده و بر خلاف آن جمعیت شهری و مهاجرت نیز افزایش می‌یابد این در حالی است که اگر به روستایی توجه می‌شد و مشکلاتشان را حل می‌شد جمعیت روستاها کاهش نمی‌یافت که این به معنی کم‌توجهی به برقراری عدالت و افزایش فاصله طبقاتی در جامعه است.

عبدالهی بابیان اینکه توسعه پایدار، ضد فقر، گرسنگی و تبعیض است، گفت: یکی دیگر از محورهای توسعه پایدار، توانمندسازی بانوان است آیا تاکنون چه میزان در توانمندسازی بانوان جدی عمل کرده‌ایم؟

وی اضافه کرد: این‌گونه همایش‌ها به اعتقاد بنده گره از مشکلاتمان باز نمی‌کند بلکه عمل و کار و تلاش می‌تواند که ما را به توسعه پایدار نزدیک‌تر کند، متأسفانه بیشتر به‌جای این‌که عمل کنیم شعار می‌دهیم کسی نمی‌داند که شهرستان‌های اهر و هریس چه مشکلاتی دارند باید ضمن اینکه مشکلات را به گوش مسئولین بلندپایه کشور می‌رسانیم از طرفی هم باید برای حل این مشکلات مجدانه پیگیر باشیم.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس با تأکید بر اینکه اگر در احداث کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر تعلل صورت گیرد ساکت نمی‌نشینم، گفت: در کارخانه آهک هیدراته شهرستان اهر ۴۰ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری و برای ۲۰۰ نفر اشتغال‌زایی خواهد کرد که باید احداث و عملیات اجرایی آن تسریع شود.

عبدالهی بیان کرد: متأسفانه برخی‌ها معادن شهرستان‌ها را به نام خود ثبت و با سود به دیگران می‌فروشند در حالی که هزاران جوان بیکار به دلیل نبود شغل نمی‌توانند ازدواج و تشکیل خانواده دهند که این روند باید اصلاح شده و باید منجر به تولید و اشتغال شود.

انتهای پیام/