به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار اعضای انجمن کتابخانه ها و کتابداران اهر با امام جمعه؛ مناسبت هفته کتاب با تبریک انتخاب کتاب‌دار نمونه کشوری از اهر اظهار داشت: وقتی شهروند اهری در کشور صاحب‌مقام می‌شود ما به این شهروند مفتخر می‌شویم.

امام جمعه اهر افزود: بحث کتاب‌خوانی آن‌طور که باید و شاید جاافتاده نشده و پیشینیان که به کتاب و کتاب‌خوانی اهمیت ویژه‌ای قائل بودند در زمان کنونی نسبت به آن زمان کمتر شده است لذا بایستی توان خودمان را برای ترویج فرهنگ کتاب در جامعه به‌کار گیریم.

وی با اشاره به اینکه به لحاظ دسترسی کم روستائیان به کتاب و کتابخانه هر اندازه‌ای که بتوانیم با راه‌اندازی کتابخانه سیار روستایی این قشر زحمت‌کش را به کتاب‌خوانی سوق دهیم همان اندازه در ترویج این فرهنگ موفق‌تر خواهیم بود، ادامه داد: همان‌گونه که تأکید داریم مساجد باید در دسترس مردم قرار گیرد همان اندازه نیز تأکید می‌کنیم کتاب هم بایستی در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

حاجی‌زاده با تأکید بر لزوم فعال‌سازی کتابخانه‌های مساجد شهرستان اهر اضافه کرد: کتاب‌های دینی و مذهبی و شهدا به جهت آشنایی بیشتر نسل‌های جوان جامعه با سیره ائمه اطهار (ع) و اهداف شهدا ضروری است.

امام جمعه اهر با ذکر اینکه فعال‌سازی کتابخانه‌های مساجد یعنی اینکه می‌توان گفت در سطح شهر به‌جای دو کتابخانه، ده‌ها کتابخانه داریم، گفت: همیشه بحث ما این بوده که چرا در مسائل فرهنگی که جزو مهم‌ترین مسائل است به‌اندازه سایر حوزه‌ها در آن سرمایه‌گذاری انجام نمی‌گیرد در حالی که هر قدر در حوزه فرهنگی سرمایه‌گذاری شود به همان اندازه می‌توانیم بهره‌برداری کنیم.

وی در ادامه ابراز داشت: تقویت کتابخانه‌های مدارس و معرفی کتاب به دانش آموزان از دیگر موضوعاتی که نباید از آن غافل شویم به‌طور مثال تا به حال به دلیل عدم معرفی کتاب در مدارس باعث شده که اکثر دانش آموزان از کتاب‌های محتوایی آشنایی نداشته باشند.

حاجی‌زاده بابیان اینکه نویسندگان اهری محلی برای پژوهش کتاب‌های تألیفی خود ندارند، تصریح کرد: متأسفانه شهرستان اهر با وجود داشتن نویسندگان توانمند اما محلی به‌خصوص یا کتابخانه ویژه‌ای جهت انجام پژوهش‌های خود ندارند.

امام جمعه اهر بیان کرد: کتاب‌هایی که بار معنوی، علمی و فرهنگی دارند در راستای حمایت از نویسندگان هنگامی قصد داریم به دوستانمان هدایایی بدهیم از این کتاب‌ها استفاده کنیم و حتی می‌توانیم به فرزندان خودمان نیز کتاب نویسندگان اهری را هدیه دهیم و این امر باعث می‌شود تا نویسندگان اهری نسبت به حرفه نویسندگی دلگرمی پیدا کنند.