به گزارش خبرنگار اهرامروز، جشن عاطفه ها همزمان با سراسر کشور پیش از ظهر امروز چهارشنبه با حضور مدیر آموزش و پرورش اهر و رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان اهر در آموزشگاه شهید صدوقی اهر برگزار شد.

قادر رمضان پور در این مراسم گفت: تقویت روحیه نیکوکاری و احسان و توجه به محرومان و مستضعفان که باید با تاسی به سیره انبیاء و اولیاء الهی و ائمه اطهار (ع) مورد توجه قرارگیرد، از ضروریات های جامعه است و در دین مبین اسلام بحث صدقه و انفاق و کمک رسانی به اقشار ضعیف جامعه را مورد توجه قرارداده شده و احسان و نیکوکاری از مصادیق ایمان به خدا و نشانه های بازر تقوا معرفی شده است.

وی با بیان اینکه کمک کردن به فقیران و نیازمندان از سیره بزرگان است به اهمیت نقش کمیته امداد در یاری رساندن به نیازمندان اشاره کرد و گفت: یکی ازبرترین تعالیم دین مبین اسلام،احسان، نیکوکاری و دستگیری از نیازمندان است افزود: کمک به همنوعان و دستگیری از نیازمندان یک حرکت اسلامی و مقدس است و در فرهنگ سازی و تقویت فرهنگ دینی در جامعه می تواند تاثیرگذار باشد.

مدیر آموزش و پرورش اهر با اشاره به اینکه همه ما باید در حد توان در جشن نیکوکاری مشارکت داشته باشیم عنوان داشت: تقسیم کردن شادی ها با دانش آموزان بی بضاعت و خانواد هایی که توان تامین نیازهای آموزشی فرزندان خود را ندارند باید به یک فرهنگ در جامعه تبدیل شود.

رمضان پور با ذکر اینکه جشن نیکوکاری عمل بسیار پسندیده ای برای رفع مشکلات این عزیزان است گفت: از همه دانش آموزان عزیز و خیرین محترم تقاضا داریم تا با مشارکت در این جشن سهمی در این حرکت خداپسندانه داشته باشند و تا حد امکان این فرهنگ را در بین سایر اقشار جامعه نیز توسعه دهند.

انتهای پیام/