به گزارش خبرنگار اهرامروز، سرهنگ پاسدار محمد اسکندری در آیین افتتاح ۵ خانه محروم در روستاهای شهرستان اهر با قدردانی از سپاهیان و بسیجیان گروه‌های جهادی اظهار داشت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری، گروه‌های جهادی در هر منطقه یا محله‌ای که فعالیت جهادی می‌کنند بایستی مردم را نیز مشارکت دهند.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی افزود: اگر در شرایط فعلی در بحث اقتصاد لنگ می‌زنیم و مردم‌مان در تأمین معیشت با مشکلات مواجه هستند به این دلیل است که مردم در اقتصاد کشور دخیل نیستند این در حالی است که بستر و فضا را برای نقش‌آفرینی مردم در حوزه اقتصادی قائل نشده‌ایم.

وی با اشاره به این‌که فعالیت جهادی بدون مشارکت مردم؛ نتیجه مثبتی ندارد، گفت: سپاه و بسیج در تبعیت از فرمایشات مقام معظم رهبری قصد دارند تا فرهنگ مشارکت مردم در فعالیت‌های جهادی را نهادینه کنند و اموراتی که بدون مشارکت و حضور مردم باشد از نظر ما ارزشی ندارد.

اسکندری تصریح کرد: شاید می‌توانستیم خانه‌های محروم را با چند تن از پرسنل سپاه و بسیج احداث کنیم و این امر برای ما اهمیتی نداشت، ولی با این‌حال خانه‌های محروم را با هدف ترویج فرهنگ کمک به همدیگر و مشارکت در امور خیرخواهانه احداث کردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با ذکر این‌که نقش جوانان و گروه‌های جهادی در «بیانیه‌ی گام دوم انقلاب» برجسته و حائز اهمیت است، گفت: گروه‌های جهادی شهرستان اهر در اجرای «رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه و اقدامات مقابله با ویروس کرونا» جزو شهرستان‌های برتر آذربایجان‌شرقی بودند.

وی ابراز داشت: بایستی بستر و سفره را برای حضور و مشارکت مردم در امور باز کنیم و این هنر فرماندهان و مسئولان جهادی و انقلابی است و هرگاه که این تدبیر بین مسئولان و فرماندهان وجود نداشته باشد قطعاً مردم آن منطقه و شهرستان در مسائل عمران و آبادانی و ساخت و ساز نقشی نخواهند داشت.

اسکندری بابیان این‌که گروه‌های جهادی بسترساز و زمینه‌ساز حضور و مشارکت مردم در توسعه، عمران و آبادانی هستند، تصریح کرد: هر زمانی که بستر را برای نقش‌آفرینی مردم فراهم کرده‌ایم بدون شَک موفقیت‌های خوبی را به دست آوردیم.

رئیس سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی با قدردانی از کمیته امداد شهرستان اهر و استان گفت: بسیج سازندگی و کمیته امداد آذربایجان‌شرقی تفاهم‌نامه‌ای با موضوع «اشتغال‌زایی» انعقاد کرده‌اند؛ با توجه به ظرفیت و پتانسیل‌های شهرستان اهر به عنوان هدایت‌گر منطقه‌ی ارسباران در اجرای مفاد این تفاهم‌نامه به شهرستان اهر نگاه ویژه‌ای خواهیم داشت.

وی با تأکید بر این‌که کمیته امداد و بسیج سازندگی آذربایجان‌شرقی برای محرومیت‌زدایی از شهرستان‌های استان اتفاق نظر دارند، خاطرنشان کرد: از مسئولان شهرستانی انتظار می‌رود تا در طرح‌های محرومیت‌زدایی و گره‌گشایی از مشکلات قشر محرومان همکاری مستمر و تنگاتنگی داشته باشند.