به گزارش خبرنگار اهرامروز، احد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگاران از تشکیل کمیته املاک شهر اهر در شهرداری خبر داد و گفت: برای اینکه تصمیم‌گیری در مورد املاک شهر اهر از انحصار عده‌ای خارج شود کمیته املاک را تشکیل می‌دهیم. این کمیته در رابطه با فروش، تخلفات ساختمانی و … مورد بررسی قرار می‌دهد.

شهردار اهر افزود: کمیته املاک با بررسی‌های لازم و انجام استعلامات، نظر کارشناسی را در قالب تکمیل پرونده به شورای اسلامی شهر اهر ارجاع خواهیم داد، همچنین این کمیته می‌تواند با اقدامات لازم از تخلفات ساختمانی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز نیز جلوگیری کند.

وی همچنین از فعال‌سازی سدمعبر شهرداری اهر خبر داد و گفت: گلایه شهروندان اهری از سدمعبر برخی صنوف به حق است، در این راستا سدمعبر شهرداری اهر با رویکرد رعایت اخلاق و با اولویت سدمعبر مشاغل مزاحم فعال‌سازی می‌کنیم، برخی صنوف مغازه را خالی و در پیاده‌رو چیده‌اند که لازم به آزادسازی است از طرفی نیز ساماندهی وانتی‌های میوه‌فروش در دستور کار شهرداری اهر است.

محمودی با اشاره به این‌که واحد سیما منظر شهری را در قالب زیباسازی شهر در معاونت خدمات شهری شهرداری اهر جزو برنامه‌ها داریم، ابراز داشت: هر آن‌چه در اشل وزارت کشور در رابطه با زیباسازی شهر باشد را در معاونت خدمات شهری شهرداری اهر تشکیل می‌دهیم، چراکه خدمات شهری شهرداری اهر واقعاً معاونتی عریض و طویل شده؛ ولی از زیباسازی شهری غافل شده‌ایم اگر به دیوارنویسی، پوسترهای تبلیغات انتخاباتی و … نگاه کنیم می‌بینیم سیما و منظر شهری در شهرداری اهر فراموش شده است.

شهردار اهر گفت: فضای سبز شهری نیز را به ذیل واحد سیما و منظر شهری شهرداری اهر اضافه می‌کنیم تا در نگهداری و آبیاری فضای سبز نسبت به گذشته توجه جدی شود، این در حالی است آبیاری فضای سبز با آب شرب موضوعی است که علی‌رغم وجود چاه‌های آب و قرار گرفتن اهر در بحران کم‌آبی از آب شرب برای آبیاری فضای سبز استفاده می‌شود، بنده با این روش مخالفم و دستور داده‌ایم تا چاه‌های آب شهرداری اهر را احیاء و استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز ممنوع شود.

وی با ذکر این‌که شهرداری اهر در استفاده از آب شرب برای آبیاری فضای سبز؛ هزینه هنگفتی پرداخت می‌کند، یادآور شد: هزینه‌ای که شهرداری اهر برای انشعابات آب پرداخت می‌کند رقم کوچکی نیست، از طرفی خط انتقال آب به نام شهرداری اهر بود و از این خط انتقال، بالای ۱۰۰ انشعاب غیرمجاز شناسایی شده که هزینه استفاده از آب را به حساب شهرداری اهر نوشته‌اند! چرا شهرداری اهر باید هزینه سرقت از آب را پرداخت کند؟ بنده اجازه تضییع بیت‌المال را نخواهم داد.

محمودی از ساماندهی محوطه ترمینال مسافربری و احداث سرویس بهداشتی در ترمینال مسافربری اهر خبر داد و افزود: طی صحبت‌هایی که با شرکت‌های تعاونی مسافربری مستقر در ترمینال اهر صورت گرفته؛ با همکاری مشترک قصد داریم محوطه ترمینال مسافربری را بهسازی و سرویس بهداشتی جدید احداث کنیم، چراکه ترمینال مسافربری به عنوان ویترین شهر محسوب می‌شود و نباید نسبت به این مجموعه بی‌تفاوت باشیم.

شهردار اهر در ادامه بابیان این‌که جمع‌آوری روزانه زباله‌ها در هسته‌ی پُرترافیک اهر با خودروهای سنگین شهرداری اهر یکی از عوامل ترافیکی است، تصریح کرد: از این‌رو تصمیم داریم با شیفت‌بندی بخشی از نیروهای خدمات شهری؛ زباله‌های معابر پُرترافیک شهر اهر به‌صورت شبانه جمع‌آوری می‌شود.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که ناوگان ماشین‌آلات شهرداری اهر به هر نحوی فرسوده بوده یا مدیریت نشده در شرایط حساس از کار می‌افتند، آیا برنامه‌ای برای نوسازی ناوگان ماشین‌آلات شهرداری اهر دارید؟ گفت: شهرداری اهر در نگهداری و تعمیر ماشین‌آلات عملکرد ضعیفی دارد، برای بهره‌وری از ناوگان ماشین‌آلات؛ واحد نگهداری و تعمیر معاونت فنی و عمرانی شهرداری اهر با تربیت نیروهای متخصص فعال می‌کنیم و رویکردمان این است تا حداقل‌ ماشین‌آلات در داخل شهرداری اهر تعمیر شود. در حال حاضر به خاطر نبود تعمیرکار ۲ دستگاه مینی‌لودر شهرداری اهر یکی در تبریز و یکی دیگر در اردبیل برای تعمیرات فرستاده‌اند در حالی که اگر نیروی متخصص داشتیم به جای تعمیرگاه‌های خارج از شهرستان و استان؛ اکنون در اهر تعمیر و در برف‌روبی به‌کار گرفته می‌شد.

محمودی از نوسازی ناوگان ماشین‌آلات شهرداری اهر با توجه به توان مالی خبر داد و گفت: تا جایی که ممکن باشد و منابع مالی شهرداری اهر اجازه دهد، نوسازی ماشین‌آلات شهرداری با اولویت ماشین‌آلات آتش‌نشانی را در برنامه داریم، در این راستا با نماینده مردم اهر و هریس نیز صحبت‌هایی داشتیم تا برای جذب کمک‌های دولتی به نفع شهرداری اهر همراهی‌مان کند، از طرفی ابتدا باید در نگهداری ماشین‌آلات برنامه‌ریزی کنیم و سپس هر کسی که ماشین‌آلات در اختیار دارد بایستی پاسخگو باشد، نه اینکه بگوید بیایید تحویل بگیرید ماشین از کار افتاد! برای بنده قابل‌قبول نیست که ۳ دستگاه خودروی حمل زباله در یک‌روز از کار بیفتد و زباله‌ها انباشته شود. این‌جا مشخص است که عدم مدیریت وجود دارد.

شهردار اهر در پاسخ به سؤال دیگری مبنی‌بر این‌که ضعف خدمات شهری شهرداری اهر در نیمه‌ی شرقی اهر همواره مورد گلایه شهروندان اهری بوده، آیا برای ایجاد توازن در خدمات‌رسانی عادلانه برنامه‌ای خواهید داشت؟ افزود: در راستای خدمات‌رسانی متوازن، شهر اهر را به ۱۰ ناحیه خدمات شهری با اولویت مناطق کم‌برخوردار تقسیم‌بندی کرده‌ایم و در اولین گام برای نواحی بازه‌ی زمانی تعریف کردیم و از معاونتی که وظیفه برایش تعریف کرده‌ایم گزارش می‌خواهیم تا بگوید انجام وظیفه کرده است یا خیر! اگر فقط به نیروهای خدمات شهری اکتفاء کنیم امورات لنگ می‌ماند لذا تا بهبود شرایط؛ تمامی نیروهای شهرداری اهر نیروی خدماتی محسوب می‌شوند.

وی با تأکید بر این‌که مرزبندی‌ها در داخل مجموعه شهرداری اهر برای تسهیل در امر خدمات‌رسانی به شهروندان اهری باید کنار گذاشته شود، اضافه کرد: همچنین برای معاونت عمرانی، ساماندهی کیچیک‌چای را در قالب ۲ فاز تعیین کرده‌ایم؛ قبل از شروع فصل‌کاری لای‌روبی کیچیک‌چای را در برنامه داریم و فاز ۲ ساماندهی کیچیک‌چای را در لایحه‌ی بودجه ۱۴۰۱ قید می‌کنیم تا در سال آینده اجرای دیوارسنگی، سنگ‌فرش و درخت‌کاری کیچیک‌چای جزو برنامه‌های ماست.

خبر از: علی دایلاری اصل