محمدرضا پورمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز از تشکیل کمیته ویژه رسیدگی به قلع و قمع درختان منطقه ارسباران خبر داد و اظهار داشت: هماهنگ کرده‌ایم تا فردا شنبه اول وقت کاری کمیته‌ای ویژه در رابطه با قلع و قمع درختان در منطقه ارسباران با حضور تمامی مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در استانداری آذربایجان شرقی تشکیل شود.

استاندار آذربایجان شرقی بابیان اینکه مدیران دستگاه‌های ذی‌ربط در کمیته ویژه مسئله به قلع و قمع درختان منطقه ارسباران گزارشات لازم را ارائه می‌کنند، افزود: بعد از ارائه گزارشات تصمیم‌های لازم درباره قطع درختان منطقه ارسباران اتخاذ می‌شود.

وی با اشاره به توصیه نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی در ارتباط با قلع و قمع درختان منطقه ارسباران ادامه داد: البته دستگاه قضایی آذربایجان شرقی دستورات لازم را جهت رسیدگی به قلع و قمع درختان منطقه ارسباران صادر کرده‌اند و بر اساس همین دستور افراد خاطی مورد پیگرد قانونی قرار می‌گیرند و با متخلفان برخورد جدی انجام خواهد گرفت.

حکم قضایی در ارتباط با قطع درختان منطقه ارسباران لازم‌الاجراتر برای نیروهای نظامی و انتظامی است

پورمحمدی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه در جریان هجوم سوداگران چوب به استان قزوین و قطع و حمل درختان منطقه الموت، دستور داده بودند تا هیچ خودرویی حامل درختان قطع شده حق خروج از منطقه الموت را ندارد، آیا در مورد منطقه ارسباران هم دستور این‌چنین صادر می‌شود یا خیر؟ گفت: تقریباً دستگاه قضایی استان دستوری مشابه منطقه الموت قزوین را صادر کرده‌اند.

استاندار آذربایجان شرقی یادآور شد: حکم قضایی در ارتباط با قطع درختان منطقه ارسباران به‌مراتب از نظر اجرایی برای مسئولان نظامی و انتظامی لازم‌الاجراتر است ولی فردا در جلسه کمیته ویژه رسیدگی به قلع و قمع درختان منطقه ارسباران در استانداری تصمیم گیری‌های لازم انجام می‌گیرد.

استاندار آذربایجان شرقی کمیته ویژه‌ای برای قطع درختان منطقه ارسباران تشکیل دهد

حجت‌الاسلام سید محمدعلی آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان شرقی در در خطبه‌های امروز نماز جمعه تبریز، با اشاره به اینکه متاسفانه در هفته اخیر گزارشات متعددی در رابطه با قلع و قمع جنگل‌های ارسباران؛ قلب تپنده ارسباران و آذربایجان ب‌دست بنده رسیده است، ابراز داشت: بنده پیرو این گزارشات پیگیری‌های متعددی از سازمان محیط زیست، اداره‌کل جهاد کشاورزی و اداره‌کل منابع طبیعی استان داشته‌ام که مدیران آن‌ها سخنان متفاوتی مطرح کرده‌اند که قطع درختان انجام نیافته، یا این تصاویر تریلرهای حامل درختان قطع شده متعلق به باغ‌های شخصی است و به جنگل‌های ارسباران ربطی ندارد.

وی افزود: این موضوع به یک توجه ویژه نیاز دارد و بنده از مسئولان می‌خواهم نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشند چراکه این جنگل‌های ارسباران؛ قلب تپنده این منطقه و آذربایجان است.

آل هاشم خاطرنشان کرد: رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان در بخشنامه‌ای اعلام کرد که فعلا از قطع هر نوع درختان خودداری شود، بنده از این موضوع تشکر می‌کنم اما به صداوسیمای مرکز استان پیشنهاد می‌کنم که سریعا با حضور مسئولان سازمان محیط زیست، جهاد کشاورزی و منابع طبیعی گفتگویی تلویزیونی ترتیب داده و مردم را در جریان قطع درختان قرار دهند.

وی همچنین خواستار شد که استاندار آذربایجان شرقی کمیته ویژه‌ای در استانداری تشکیل دهد تا با بررسی این مشکل نتیجه آن به اطلاع مردم برسد.

انتهای پیام/