به گزارش خبرنگار اهرامروز، مهدی زارعی عصر شنبه در آیین برگزاری دومین دوره انتخابات انجمن هنر عکاسی شهرستان اهر، اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی هیچ برنامه‌ای در حوزه فرهنگی و هنری انجام نمی‌دهد و نقش ارشاد حاکمیتی و نظارتی است و کل برنامه‌های فرهنگی و هنری با اعتبار محدود به انجمن‌های زیر نظر فرهنگ و ارشاد اسلامی واگذار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه ما هیچ برنامه‌ای برای اجرا به انجمن‌ها علی‌الخصوص انجمن هنر عکاسی اهر پیشنهاد نمی‌کنیم و پیشنهاد برنامه‌ها از وظایف انجمن‌هاست، افزود: به‌طور مثال اولین جشنواره سراسری عکس سال ارسباران با هزینه‌ای بالغ‌بر ۳۰ میلیون تومان در اهر برگزار شد و فرهنگ و ارشاد اسلامی تنها ۵ میلیون تومان به این جشنواره اعتبار تخصیص داد.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر ادامه داد: هیئت‌مدیره انجمن عکاسی اهر در این فکر نباشد که بخواهد برنامه‌ای برگزار کند و ارشاد تمامی هزینه‌های آن را پرداخت کند این‌چنین نیست.

زارعی بابیان اینکه در حال حاضر انجمن‌های هنر عکاسی، ادبی، هنرهای تجسمی و نمایش در شهرستان اهر فعالیت می‌کنند، ابراز داشت: اگر انجمن عکاسی قصد برگزاری برنامه‌ای داشته باشد قطعاً برگزاری این برنامه وظیفه فرهنگ و ارشاد اسلامی نخواهد بود و اگر تعداد برنامه‌ها بیشتر باشد مایه افتخار انجمن‌ها خواهد بود و اگر کم هم باشد از ضعف‌های انجمن به‌حساب می‌آید.

وی با ذکر اینکه انجمن هنر عکاسی یکی از انجمن‌های فعال شهرستان اهر و آذربایجان شرقی به شمار می‌رود، گفت: به تعبیر مقامات استانی انجمن عکاسی اهر یکی از فعال‌ترین انجمن‌های آذربایجان شرقی بوده و به‌نوعی انجمن‌هایی که در استان وجود دارد سرآمد آن‌هاست.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان اهر اضافه کرد: تمامی کاندیداهایی که در انتخابات انجمن هنر عکاسی اهر ثبت‌نام کرده‌اند توانمند هستند ولی باید به کسانی در این انتخابات رأی داد که بتوانند برای توسعه و اجرای برنامه‌های انجمن عکاسی وقت صرف کند.