به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید محمد عابدی در جلسه‌ای با ائمه جمعه، فرمانداران و فرماندهان سپاه نواحی شهرستان‌های منطقه ارسباران جهت راه‌اندازی موکب اربعین شهدای ارسباران در اهر، اظهار داشت: برای برپایی موکب اربعین منطقه ارسباران در مرز ایران – عراق بایستی هیئت مؤسس و یا کمیته‌ای تشکیل یابد تا با این کمیته با مردم ارتباط مستقیم بر قرار شود.

وی با اشاره به اینکه مردم اهر برای برپایی موکب اربعین شهرستان اهر در سال گذشته استقبال بی‌نظیری داشتند، افزود: سال گذشته بدون اینکه از مردم بخواهیم مردم خود با اشتیاق و شور هزینه‌های موکب اربعین اهر را تأمین کردند و کمک‌های مالی مردم به موکب نشان‌دهنده علاقه آن‌ها به امام حسین(ع) و زائرین آن حضرت بود.

فرماندار اهر ادامه داد: مردم همان‌طور که تاکنون نشان داده‌اند به سیدالشهدا اعتقاد راسخی دارند، کنگره عظیم پیاده‌روی اربعین که طول سال‌های گذشته شاهد حضور میلیونی مردم از سراسر جهان بوده‌ایم در واقع همین حضور امت مسلمان داعش را به نابودی کشاند.

عابدی بابیان اینکه همایش عظیم پیاده‌روی اربعین حسینی ابهت و ظرفیت جهان تشییع را به داعشی ها و حامیان آن‌ها نشان داد، گفت: اربعین حسینی تنها مربوط به شیعیان نبوده بلکه از ادیان دیگر نیز در مراسم عظیم اربعین در عراق حضور می‌یافتند و شرکت بیش از ۲۰ میلیون جمعیت آن‌هم در مدت‌زمان اندک کاری نیست که از دست هرکسی برآید بلکه این خواست و اراده پروردگار متعال است.

وی از ایجاد مجتمع‌های خدماتی به زائرین اربعین حسینی در آینده‌ای نزدیک در ورودی‌های مرز عراق – ایران خبر داد، تأکید کرد: احتمال اینکه در آینده‌ای نزدیک زمین‌هایی در اختیار موکب‌ها قرار گیرد تا مجتمعی برای خدمات‌رسانی به زائرین حسینی احداث شود و بایستی از هم‌اکنون به فکر این موضوع نیز باشیم.

فرماندار اهر خواستار تعیین نقش برای هر یک از شهرستان‌های منطقه ارسباران در راستای برپایی موکب اربعین شد، بیان داشت: به اعتقاد بنده برای برپایی موکب اربعین منطقه ارسباران بایستی نقش هر شهرستان در این راستا مشخص شود به‌طوری که اگر هر شهرستان برای انجام امور مختص به خود بپردازند بهتر خواهیم توانست این موکب را اداره کنیم.

عابدی با تأکید بر اینکه برای هر طرحی زمانی که نام شهداء بر آن طرح گذاشته می‌شود از برکت و معنویت خاصی برخوردار می‌شود، ابراز داشت: ما تاکنون هر چه به دست آورده‌ایم از برکات سیدالشهدا و شهدا بوده و هرگاه که از مسیر اصلی‌مان منحرف می‌شویم یعنی سیدالشهدا را فراموش کرده‌ایم.