احمد محرم‌زاده در گفت‌وگو با اهرامروز در پاسخ به سؤالی مبنی‌بر این‌که با توجه به بارش سنگین برف در منطقه‌ی ارسباران، چرا مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی به کمک ارسبارانی‌ها نیامد؟ اظهار داشت: مسئولان و مدیران شهرستانی بایستی برای تأمین ماشین‌آلات جهت مدیریت بحران برف در شهرستان اهر از بنده پیگیر می‌شدند، وقتی مدیران ما درخواست نکنند دقیقاً باید چه چیزی را از استاندار آذربایجان‌شرقی تقاضا کنیم!

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی افزود: بنده از خبرنگار می‌شنوم که باید از طریق مدیریت بحران آذربایجان‌شرقی با درخواست ماشین‌آلات برف‌روبی از استان، می‌توانیم تسهیل در امر برف‌روبی کنیم در حالی که به جای خبرنگار؛ باید این درخواست و نیازمندی از سوی مدیران مربوطه انجام می‌شد با این‌حال از بنده برای کمبود ماشین‌آلات درخواست پیگیری نشد.

وی بابیان این‌که مدیران مربوطه و اجرایی شهرستان اهر نگفته‌اند که در برف‌روبی شهر و راه ارتباطی روستاها با کمبود ماشین‌آلات مواجه‌اند، گفت: راهداری هریس می‌گفت با اختصاص اعتبار توانسته ماشین‌آلات را تعمیر و به عرصه‌ی خدمات‌رسانی بازگرداند، اگر در محورهای مواصلاتی هریس کولاک برف نباشد می‌توانند حوزه استحفاظی را پوشش دهند. برای تعمیر ماشین‌آلات راهداری اهر نیز ۲ برابر هریس اعتبار گرفتیم؛ حداقل در بارش اخیر برف به بنده مشکلات و کمبودها را نگفتند. وقتی به منِ نماینده نگفتند پس به گوش استاندار هم نرسانده‌اند که کمبود ماشین‌آلات دارند.

محرم‌زاده ادامه داد: متأسفانه مدیران اجرایی و ادارات مربوطه به اندازه خبرنگاران از بنده پیگیر کمبود ماشین‌آلات برای مدیریت بحران برف نبودند و این ضعف برای مدیران است. از طرفی قول گرفته‌ایم تا با اختصاص ماشین‌آلات جدید راهداری به آذربایجان‌شرقی، ۲ دستگاه گریدر و لودر برای راهداری اهر تخصیص یابد.

نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در مجلس پیگیر بودیم تا وزارت راه و سازمان راهداری کشور ۵۰۰۰ دستگاه ماشین‌آلات سنگین بدون تعرفه‌ی گمرکی وارد کشور کند، ولی متأسفانه در مجلس رأی نیاورد اما نهایتاً نمایندگان مجلس با واردات ۵ هزار دستگاه ماشین‌آلات راهداری با تعرفه‌ی گمرکی که هیأت دولت تصویب کند موافقت کردند با واردات ماشین‌آلات راهداری، ناوگان فرسوده و کمبودهای راهداری تا حدودی جبران می‌شود.

وی با انتقاد از ضعف مدیران برای پیگیری و مطالبه‌گری جهت تأمین ماشین‌آلات مورد نیاز بیان کرد: مطالبات و درخواست‌هایمان را برای تأمین و نوسازی ماشین‌آلات فرسوده راهداری و شهرداری اهر باید پیگیری کنیم. با این‌حال قول می‌دهم تا برای جبران کمبودهای راهداری و شهرداری اهر در حوزه ماشین‌آلات و تجهیزات از دولت تمامی تلاشم را به‌کار خواهم گرفت.

محرم‌زاده در واکنش به گلایه‌ی شهروندان اهری که چرا نماینده‌ی مجلس در این بحران برف حضور ندارد تا مشکلات را پیگیری کند، خاطرنشان کرد: چه کسی به بنده اطلاع داده که فلان‌جا مشکل داریم و من پیگیری نکرده‌ام؟ روز گذشته جهاد کشاورزی اهر به بنده اطلاع دادند که در تأمین نهاده‌های دامی مشکل دارند و بنده پیگیر شدم و حال دستور تأمین نهاده‌های دامی از سوی وزارت جهاد کشاورزی صادر شد.

خبر از: علی دایلاری اصل