به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در دیدار اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران با نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز اظهار داشت: برگزاری یادواره‌های شهدای محله‌ای، شهرستانی، منطقه‌ای و استانی بسیار مهم و در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش مؤثری دارد.

وی افزود: برگزاری یادواره شهدای شهرستان‌های اهر، ورزقان، هوراند، کلیبر و خداآفرین به‌صورت منطقه‌ای به‌نوعی ابداعی منطقه ارسباران در سطح استان آذربایجان شرقی است.

امام جمعه اهر با اشاره به اینکه پیش از آن‌که یادواره شهدای منطقه را برگزار کنیم یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران را در اهر برگزار می‌کردیم، گفت: پیش از این طی جلسات مختلف با حضور مسئولان شهرستان‌های اهر، ورزقان، هوراند، کلیبر و خداآفرین در خصوص یادواره شهدای ارسباران تصمیم‌گیری‌هایی شده است.

حاجی‌زاده ادامه داد: در آغاز اولین دوره برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران‌که تمامی شهرها آمادگی میزبانی از این یادواره را داشتند نظر بر این شد تا بین شهرستان‌ها قرعه‌کشی شود و اولین میزبان اهر و سپس کلیبر، ورزقان، خداآفرین و هوراند به ترتیب میزبان یادواره ۱۲۰۰ شهید ارسباران بودند.

وی اضافه کرد: البته نخستین یادواره شهدای منطقه ارسباران در سال ۹۰ کلید خورده است اما در سال ۹۱ که زلزله هولناکی در منطقه رخ داد به مدت یک سال در برگزاری این یادواره تأخیر به وجود آمد به هر حال تا به امروز یک دوره این یادواره در شهرستان‌های منطقه برگزار شده و امسال که میزبانی از یادواره ۱۲۰۰ شهید ارسباران بر عهده شهرستان اهر است دومین دوره را شروع می‌کنیم.

امام جمعه اهر بابیان اینکه یادواره شهدای منطقه ارسباران با نظر اعضای ستاد برگزاری این یادواره پنجم دی‌ماه در شهرستان اهر برگزار می‌شود، گفت: هم‌زمان با برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران، تبلیغات و تمثال شهدای منطقه نیز در شهرهای هم‌جوار در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و اغلب از شهرهای هم‌جوار به شهرستان میزبان یادواره شهدا می‌آیند.

حاجی‌زاده ابراز داشت: نظر اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران بر این بود تا با هماهنگی نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی از دفتر مقام معظم رهبری زمانی برای دیدار با ایشان گرفته شود یا در صورت نبود زمان برای دیدار حضوری، پیام رهبری در یادواره شهدای ارسباران قرائت شود چراکه این یادواره تا به حال به جایگاه خود رسیده و حتی می‌تواند در جهت اتحاد و وحدت شهرستان‌ها الگویی برای سایر مناطق باشد.

به گزارش تسنیم، اعضای ستاد برگزاری یادواره شهدای منطقه ارسباران از نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی درخواست کردند تا زمانی برای دیدار با مقام معظم رهبری را پیگیری کند و در صورت عدم تعیین زمان برای ملاقات، ایشان پیامی به یادواره ۱۲۰۰ شهید منطقه ارسباران صادر کنند.

انتهای پیام/