عبدالحسین لاله در گفت‌وگو با خبرنگار اهرامروز، بیان داشت: بنده برای اولین بار است که در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر ارسباران حضور می‌یابم و پیش از حضورم در این جشنواره از فضای مجازی نکات مثبتی را نمی‌شنیدم و از اینکه فضای مناسب برای جشنواره وجود ندارد و برنامه‌ریزی‌ها بسیار ضعیف است.

وی ادامه داد: بعد از اینکه در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران حضور یافتم دیدم که اغلب حواشی این جشنواره که در فضای مجازی منتشر شده سیاه نمایی و حاشیه‌سازی است، البته با کمبودهایی که شهرستان اهر دارد ولی این جشنواره به نحو احسن برگزار می‌شود.

نویسنده و کارگردان بابیان اینکه بیش از هر چیزی شور و شوق جوانان حاضر در جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران وصف‌ناپذیر است، افزود: شخصاً دیدگاه بنده نسبت به جشنواره سراسری تئاتر کوتاه اهر مثبت است و آینده‌ای روشن برای این جشنواره می‌بینم.

لاله تأکید کرد: کیفیت آثار جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران با توجه به این‌که ما نمایش‌های کوتاه صحنه‌ای را می‌بینیم کارهای بسیار جسورانه و خلاقانه‌ای است و با مشاهده آثار این جشنواره که عمدتاً نشان‌گر خلاقیت هنرمندان عرصه تئاتر است لذت می‌برم.

داور جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران اضافه کرد: زمانی که جوانان امکانات مادی نداشته باشند معلوم می‌شود که از قوه خلاقیتشان استفاده می‌کنند و وجود خلاقیت جوانان هنرمند در نمایش‌های این جشنواره کاملاً مشهود است.

وی با اشاره به اینکه یکی از بزرگ‌ترین عیب‌های تئاتر آذربایجان شرقی همان مرکزگرایی است، گفت: نباید تفکرات به‌گونه‌ای باشد که تئاتر تنها در تبریز و تئاتر شهر خلاصه می‌شود در حالی که هنر تئاتر در بین شهرستان‌های آذربایجان شرقی پراکنده است و بایستی ظرفیت‌های شهرستان‌ها در عرصه تئاتر به رسمیت شناخته شود.

لاله در پایان خاطرنشان کرد: خوب این انتظار را نداریم که شهرستان اهر به‌اندازه تبریز از فرهنگ نمایش برخوردار باشد با توجه به داشتن نیروهای خلاق و این جشنواره را به فال نیک می‌گیریم و یقین داریم که جشنواره سراسری تئاتر کوتاه ارسباران در منطقه و استان تأثیرات بسیاری را به دنبال خواهد داشت.