به گزارش خبرنگار اهرامروز، رسول خدابخش در نشست هماهنگی آزادسازی امتداد بستر رودخانه شله‌بران بر ضرورت آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های تصرف شده تأکید کرد و گفت: حوادث غیرمترقبه همچون سیلاب در مناطق مختلف کشور؛ ضرورت پیشگیری در این حوزه را صدچندان می‌کند.

فرماندار شهرستان اهر بابیان این‌که ۲.۵ کیلومتر از امتداد رودخانه شله‌بران از تصرفات آزادسازی می‌شود، افزود: برای پیشگیری از حوادث احتمالی و مقابله با تصرفات غیرقانونی حریم رودخانه‌ها؛ آزادسازی امتداد رودخانه شله‌بران جزو ضروریات است.

وی بر لزوم همکاری دستگاه‌های اجرایی و نهادها در آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌ها از جمله رودخانه شله‌بران تأکید کرد و گفت: از ظرفیت‌های ادارات و نهادها در آزادسازی حریم رودخانه‌ها از تصرفات غیرقانونی استفاده می‌شود.

خدابخش با تأکید بر این‌که شهرداری اهر نسبت به پاک‌سازی، لای‌روبی و اجرای ادامه‌ی سنگ‌فرش کیچیک‌چای اقدام کند، خاطرنشان کرد: شهروندان از نیمه‌تمام ماندن پروژه ساماندهی کیچیک‌چای گلایه می‌کنند، از این‌رو شهرداری اهر برای رضایت‌مندی شهروندان نسبت به تکمیل این طرح اقدام نماید.

فرماندار شهرستان اهر بر لزوم تشدید برخورد با افرادی که نخاله ساختمانی در بستر رودخانه‌ها تخلیه می‌کنند تأکید کرد و یادآور شد: تخلیه نخاله‌های ساختمانی در بستر رودخانه‌ها بایستی به صورت ریشه‌ای حل شود.