آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 32379
دوشنبه - ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۰۲:۱۲
رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر:

آب‌رسانی به ۲۴ روستای اهر در قالب احداث مجتمع آب‌رسانی یخفروزان

آب‌رسانی به ۲۴ روستای اهر در قالب احداث مجتمع آب‌رسانی یخفروزان

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی صفرعلیزاده در مراسم افتتاح بخشی از پروژه آب‌رسانی به روستاهای مجتمع یخفروزان، ضمن تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار داشت: مجتمع یخفروزان شامل روستاهای کردلقان، صومعه، علیرضاچایی، ون آباد، بینق و عسگرآباد است که امروز آب‌رسانی به این روستاها از مجتمع یاد شده صورت می‌گیرد.

وی به اعتبار هزینه شده برای این طرح اشاره کرد و گفت: اعتبار هزینه شده برای آب‌رسانی به ۶ روستای مجتمع یخفروزان ۱۵ میلیارد ریال است که با احتساب پروژه‌های قبلی این مجتمع مبلغ هزینه شده به ۸۷ میلیارد ریال می‌رسد.

رئیس اداره آب و فاضلاب روستایی شهرستان اهر با ذکر اینکه تا به حال ۵۵۷۵ نفر از نعمت آب‌رسانی به روستاهای در محدوده این پروژه بهره‌مند شده‌اند افزود: تاکنون ۱۶۷۱ خانوار روستایی تحت پوشش این پروژه قرار گرفته‌اند که با اتمام کل این پروژه ۷ هزار و ۵۰ نفر و ۲۱۰۸ خانوار از نعمت آب‌لوله‌کشی شده بهره‌مند خواهند شد.

صفرعلیزاده تعداد روستاهای بهره‌مند را ۲۴ و روستاهای در انتظار دریافت خدمات را ۱۶ روستا اعلام کرد و عنوان داشت: کل پروژه مجتمع یخفروزان به پیمانکار واگذار شده که با رفع برودت هوا کار آب‌رسانی از سر گرفته خواهد شد.

وی افزود: تا به حال ۴ هزار مترمکعب مخزن، ۷۲ کیلومتر خط انتقال، ۱۹ واحد موتورخانه بزرگ و کوچک، ۱۴ کیلومتر شبکه در داخل روستاها که ۸ کیلومتر به‌صورت مشارکت مردمی و خیرین کوثر از تهران در روستاهای زگلیک، ون آباد، بینق و قره برون احداث شده است که در پایان پروژه مجتمع یخفروزان از نعمت آب‌لوله‌کشی شده بهره‌مند خواهند شد.

انتهای پیام/