آخرین عناوین اخبار » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 47447
سه شنبه - ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۳
امام جمعه اهر در جشن برداشت گلرنگ:

اسراف در زندگی‌هایمان بر صرفه‌جویی غلبه کرده است/ مهم‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی در حوزه “تولید” است

اسراف در زندگی‌هایمان بر صرفه‌جویی غلبه کرده است/ مهم‌ترین شاخصه اقتصاد مقاومتی در حوزه “تولید” است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در جشن برداشت گلرنگ در شهرستان اهر با اشاره به اینکه در شرایطی که با کم‌آبی مواجه هستیم ترویج و توسعه محصولاتی که به آب کمتری نیاز دارد ضروری است، اظهار داشت: این‌که کشاورزان به توصیه‌های کارشناسان گوش فرا می‌دهند و الگوی کشت را متناسب با منابع آبی تغییر داده‌اند قابل‌ستایش و قدردانی هستند.

وی، جایگاه صبر را در زندگی ایرانی و اسلامی مهم خواند و افزود: با توجه به اینکه مردم این روزها مشکلات معیشتی، کمبودها و نارسایی‌ها رنج می‌برند و با توجه به توصیه‌های قرآن کریم و دین مبین اسلام، باید صبر پیشه کرد.

امام جمعه اهر ادامه داد: انسان باید در زندگی اندازه و الگو داشته باشد ولی اگر در زندگی تقدیر و اندازه وجود نداشته باشد انسان در زندگی با شکست روبرو می‌شود و با وجود اینکه دین اسلام و مراجع انسان را به صرفه‌جویی، اصلاح الگوی مصرف، عدم اسراف توصیه می‌کنند اگر به زندگی‌هایمان توجه کنیم می‌بینیم اسراف بر صرفه‌جویی غلبه کرده است.

حاجی‌زاده تأکید کرد: اگر در زندگی‌هایمان از اسراف پرهیز کنیم همین صرفه‌جویی در زندگی می‌تواند جوابگوی نیازهای چندین برابر جمعیت فعلی کشور باشد اما چون دقت نکرده‌ایم و در عین حال با وفور نعمت روبرو هستیم همین امر باعث شده تا در مصروفات صرفه‌جویی را لحاظ نکنیم.

وی بابیان اینکه سایه خشک‌سالی بر سر منطقه است و همه در این شرایط باید نهایت صرفه‌جویی را در زندگی‌ها لحاظ کنیم، گفت: اگر از نزدیک به منابع آبی سد ستارخان در شرایطی که خشک‌سالی تهدید می‌کند نگاه کنیم گویای همه‌چیز است و شاید وضعیت در آینده‌ای نه‌چندان دور به‌مراتب بدتر از وضعیت کنونی باشد پس بنابر این شرایط ایجاب می‌کند احساس تکلیف و تهدید کنیم.

امام جمعه اهر در ادامه کشاورزان را توصیه به تجهیز باغات خود به سیستم آبیاری تحت‌فشار (قطره‌ای) کرد، بیان داشت: اکنون با وجود این‌که منابع آبی شهرستان تعریفی ندارد با صرفه‌جویی و بهره‌گیری از روش‌های علمی به فکر آینده و معیشت زندگی باشیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: شاید در زندگی روش‌های سنتی گاهاً جواب دهد اما در این شرایط استفاده از روش‌های سنتی جواب نمی‌دهد و اگر از روش‌های علمی استفاده نکنیم شاید طولی نکشد دیگر حتی نتوانیم زندگی و معیشت خانواده‌هایمان را نیز تأمین کنیم.

وی با تأکید بر اینکه عمده تأکیدات مقام معظم رهبری در اقتصاد مقاومتی، در حوزه تولید است، یادآور شد: جنگ فعلی ما جنگ اقتصادی است و دشمن با استفاده از حیله و ترفند سعی در زمین‌گیر کردن ملت ایران را دارد لذا در این جنگ نابرابر باید از تمام توان برای رونق اقتصادی و تولید استفاده کنیم و بهره‌گیری از ظرفیت‌های منطقه‌ای بیش از پیش مهم به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/