آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 40014
جمعه - ۷ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
سرپرست شبکه بهداشت و درمان اهر خبر داد

بهره‌مندی بیش از ۴۱ هزار دانش آموز اهری از خدمات دندانپزشکی

بهره‌مندی بیش از ۴۱ هزار دانش آموز اهری از خدمات دندانپزشکی

به گزارش اهرامروز، علی نیرپور در آیین نواخته شدن زنگ سلامت در مدرسه شهید “عمله زاده” اهر، توجه به سلامت جسمی و روانی دانش آموزان را بسیار مهم عنوان کرد و افزود: بهداشت و درمان به ارتقا سطح سلامت دانش آموزان اهمیت خاصی قائل است، چرا که دانش آموزان، آینده سازان جامعه هستند و باید از سلامت کامل برخوردار باشند.

وی با تاکید بر اهمیت بهداشت مدارس در سلامتی گفت: دانش آموزان در سن یادگیری بوده و قادر هستند، آموزش‌های بهداشتی را به خوبی آموخته و به خانواده و اجتماع انتقال دهند.

وی با اشاره به اهمیت سلامت دهان و دندان در بین دانش آموزان افزود: در سال گذشته دندان دو هزار و ۲۴۱ دانش آموز معاینه، هزار و ۹۹۷ مورد کشیده شده، هزار و ۴۶۶ مورد ترمیم، ۷۹ مورد جرم‌گیری، ۹ مورد رادیو گرافی، هشت مورد پالپتومی( درمان عفونت دندان )، سه هزار و ۲۳۹ مورد فیشورسیلنت-تراپی شده و ۳۲ هزار دانش آموز هفت تا ۱۴ ساله نیز از خدمات وارنیش فلوراید استفاده کرده‌اند.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان اهر بیان کرد: ۳۶ درصد دانش آموزان گروه هدف در ۴۰۲ مدرسه شهری و روستایی از خدمات واحد بهداشت مدارس بهره‌مند شده‌اند.

وی گفت: خدمات بهداشت مدارس برای دانش آموزان شش تا ۱۸ سال بوده و در سال ۹۶ برای ۱۰۰ درصد گروه هدف، پرونده بهداشتی تشکیل شده است.

انتهای پیام/