آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » صفحه نخست
کد خبر : 22591
جمعه - ۵ آبان ۱۳۹۶ - ۲۲:۰۸
استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از نمایشگاه مطبوعات؛

رسانه‌ها در توسعه‌ی نیروی انسانی، تأثیرگذارترین نقش را ایفا می‌کنند

رسانه‌ها در توسعه‌ی نیروی انسانی، تأثیرگذارترین نقش را ایفا می‌کنند

به گزارش اهرامروز، مجید خدابخش استاندار آذربایجان‌شرقی در بازدید از نهمین نمایشگاه مطبوعات آذربایجان شرقی با اشاره به نامگذاری سال جاری از سوی مقام معظم رهبری به نام سال اقتصاد مقاومتی و تولید و اشتغال گفت: سند تدبیر و توسعه‌ی استان پس از بازنگری و اجرا موجبات تحولی چشمگیر در استان خواهد شد.

خدابخش، اقتصاد دانش‌بنیان را یکی از مهم‌ترین محورهای سند تدبیر و توسعه‌ی استان دانست و گفت: اقتصاد دانش‌بنیان اشتغال فارغ‌التحصیلان را در پی خواهد داشت و در این راستا پنجمین دوره‌ی نمایشگاه ربع رشیدی به طور گسترده در پایان این ماه برگزار خواهد شد.

وی از حضور بیش از ١٠٠٠ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه ربع رشیدی خبر داد و اضافه کرد: امیدواریم در نتیجه‌ی برگزاری این نمایشگاه، ٧ تا ٨ درصد ایده‌های علمی نخبگان را تجاری‌سازی کنیم تا پل ارتباطی‌ای بین صاحبان فکر و سرمایه و جوانان جویای کار ایجاد کنیم.

استاندار آذربایجان‌شرقی یادآور شد: توسعه‌ی هر شهر و جامعه‌ای به طور عمده از طریق توسعه‌ی نیروی انسانی اتفاق می‌افتد و توسعه‌ی هر شهر نیاز به فکر و اندیشه دارد که رسانه‌ها در این میان تاثیرگذارترین هستند.

وی تصریح کرد: اگر نقدی بر کار مدیران استان در روند توسعه باشد رسانه‌ها باید موارد را انعکاس دهند تا اقتصاد مقاومتی به درستی تحقق یابد و ما به عنوان خدمتگزاران استان از این امر استقبال و حمایت می‌کنیم.

خدابخش، رسانه‌‌ها را بهترین ابزار برای معرفی اقتصاد مقاومتی به مردم دانست و تاکید کرد: اقتصاد مقاومتی درست یعنی مردمی شدن اقتصاد، کوچک شدن دولت و وارد شدن خود مردم در حوزه‌ی تولید و اشتغال. در این میان وظیفه‌ی دولت ایجاد زیرساخت‌ها و حمایت از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی و ایجاد شرکت‌های کوچک و بزرگ و صنایع‌دستی است.

استاندار آذربایجان‌شرقی در پایان با اشاره به رویداد تبریز ٢٠١٨ گفت: رسانه‌ها برای موفقیت پروژه‌ی تبریز ٢٠١٨ نقش بسیار مهمی را می‌توانند در معرفی و آگاهی‌بخشی و دعوت و ترغیب گردشگران برای سفر به تبریز ایفا کنند.

انتهای پیام/