آخرین عناوین اخبار
کد خبر : 55590
شنبه - ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۷:۴۱
مدیر آموزش و پرورش اهر:

سخت‌ترین مقدس‌ترین شغل در آموزش و پرورش «شغل معلمان» است/ لزوم توجه به تامین معیشت معلمان

سخت‌ترین مقدس‌ترین شغل در آموزش و پرورش «شغل معلمان» است/ لزوم توجه به تامین معیشت معلمان

به گزارش خبرنگار اهرامروز، قادر رمضان پور در آیین تجلیل از معلمان دبیرستان دخترانه نمونه توحید و نواختن «زنگ سپاس» در دبیرستان پسرانه نمونه دانش با اشاره به اینکه معلمان مورد اعتمادترین و با احترام‌ترین قشر جامعه هستند، اظهار داشت: خواست و تاکید ما همواره این بوده که رسیدگی به مشکلات و حفظ جایگاه معلمان بایستی اولویت نخست باشد، در هر کشوری که به ارکان آموزش و پرورش توجه شده به قطع یقین توسعه همه جانبه داشته است.

وی، آموزش و پرورش را زیربنا و عامل توسعه کشور دانست و افزود: موتور محرکه دستگاه تعلیم و تربیت «معلمان» هستند به عبارتی اگر به معلمان بی‌توجهی شود نه تنها آموزش و پرورش لطمه می‌خورد بلکه با این تفکر باعث می‌شود تا کشور دچار عقب‌ماندگی شود.

مدیر آموزش و پرورش اهر بابیان اینکه توسعه بخش‌های سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و … با توجه به آموزش و پرورش و معلمان محقق می‌شود، گفت: دولت به تنهایی نمی‌تواند از عهده مشکلات آموزش و پرورش برآید از این‌رو مشارکت مردم در اداره آموزش و پرورش و رفع مشکلات این دستگاه مورد تاکید است.

رمضان‌پور ابراز داشت: معلمان اهری از قدیم‌الایام مسئولیت تعلیم و تربیت دانش‌آموزان منطقه ارسباران و بخشی از استان اردبیل را بر عهده داشتند و قدمت ۱۰۵ ساله آموزش و پرورش اهر گواه بر آن است که معلمان اهری توانمند هستند.

اعتماد جامعه به معلمان بزرگ‌ترین سرمایه برای این قشر محسوب می‌شود

وی با ذکر اینکه اعتماد جامعه به معلمان بزرگ‌ترین سرمایه برای این قشر محسوب می‌شود، گفت: اعتماد مردم به معلمان قابل تحسین است ولی با این وجود در هر شرایطی باید شان و عزت معلمان را حفظ کنیم و این قشر لیاقت استفاده از بهترین امکانات را دارند اما متاسفانه در این زمینه یکسری مشکلات داریم.

مدیر آموزش و پرورش اهر بر لزوم توجه به معیشت معلمان تاکید کرد و افزود: یک هزار و ۸۵۰ معلم در حال حاضر تعلیم و تربیت بیش از ۲۷۰۰۰ دانش‌آموز بر عهده دارند با این وجود ما به معلمان به چشم بالاترین مقام نگاه می‌کنیم.

رمضان‌پور تاکید کرد: سخت‌ترین، شریف‌ترین و مقدس‌ترین شغل در آموزش و پرورش «شغل معلمان» است، معلمی صرفاً یک شغل نیست بلکه یک هُنر است که انسان تربیت می‌کنند.

انتهای پیام/