موسی فتحی در گفت‌و‌گو با خبرنگار اهرامروز با اشاره به اینکه نانوایان آزادپَز از طریق سامانه برای خرید آرد ثبت‌نام می‌کنند، اظهار داشت: اخیراً که برخی مسائل در ارتباط با نانوایی‌ها و زمان پخت و پَز آنها به وجود آمد حاشیه‌سازی بیش نبود، چون سودجویان با سامانه‌ای شدن خرید آرد منافع‌شان تهدید می‌شد اقدام به حاشیه‌سازی کردند به طوری که از زمان خرید آرد توسط نانوایان آزادپَز با سامانه هیچ‌گونه مشکلی به وجود نیامده است.

وی افزود: خوشبختانه وضعیت پخت و پَز نان در اهر هیچ‌گونه مشکلی ندارد و حتی شهروندان در شرایط فعلی نیز در نوبت خرید نمی‌ایستند چون آن‌قدر خرید نان آسان است.

رئیس اتحادیه نانوایان اهر از فعالیت ۱۱۵ نانوایی لواش‌پَز شهری و روستایی در شهرستان اهر خبر داد و گفت: ۲۰ واحد نانوایی لواش‌پَز از مجموع نانوایی‌ها در روستاها فعالیت دارند، ۹۲ واحد نانوایی بربری‌پَز و از این تعداد ۱۳ واحد در روستاهاست و فعالیت ۲۴ واحد سنگک‌پَزی دارای پروانه و ۸ واحد سنگک‌پَزی بدون پروانه فعالیت می‌کنند.

فتحی با تاکید بر تداوم نظارت بر نانوایی‌ها با اکیپ‌های بازرسی و نظارتی روزانه گفت: هر روز اکیپ‌های بازرسی بر نحوه فعالیت نانوایی‌ها نظارت دارند و می‌توان به صراحت گفت که هیچ‌گونه مشکلی از نظر پخت و پَز نان در اهر نداریم.

وی همچنین از تعیین ۱۵ واحد نانوایی لواش‌پَز و دو شیفته‌شدن آنها در اهر خبر داد و گفت: ۱۵ واحد نانوایی لواش‌پَز انتخاب کرده‌ایم تا از پیش از ظهر تا ۸ شب نان پخت و پَز کنند و سعی کردیم تا این نانوایی‌ها در تمامی نقاط شهر باشد و در خدمت مردم باشند.

رئیس اتحادیه نانوایان اهر بابیان اینکه مردم اهر گله‌مندی از نابسامانی‌های نخستین روزهای سهمیه‌ای شدن آرد نانوایی‌های آزادپَز و عدم فعالیت آنها در نوبت عصر به حق بود، تصریح کرد: برای آن‌که بتوانیم به گلایه‌های شهروندان اهری پاسخ مثبتی دهیم تصمیم بر این گرفته شد تا به نانوایی‌ها ساعت کار بدهیم و اکنون هر کسی که نیاز به نان داشته باشد تا ساعت ۸ الی ۹ شب نان لواش به وفور پخت می‌شود.

 

ماهانه بیش از ۱۰۰۰ تن آرد به نانوایی‌های سهمیه‌ای و آزادپَز اهر تحویل می‌شود

فتحی در ادامه سخنان از افزایش بیش از ۷۰ تنی سهمیه آرد نانوایی‌های شهرستان اهر خبر داد، یادآور شد: با حمایت مسئولان شهرستانی سهمیه آرد هر شهروند اهری که ماهانه ۱۶۰۰ گرم بود به ۲۲۰۰ گرم افزایش یافت و سعی نکردیم حتی سهمیه آرد نانوایی‌های بدون پروانه فعالیت نیز قطع شود تا هم تولید نان کاهش نباید و هم معیشت نانوایان به خطر نیفتد.

وی تاکید کرد: سهمیه ماهانه آرد نانوایی‌های سهمیه‌ای اهر حدود ۷۳۰ تن و نانوایان آزادپَز با افزایش ۷۰ تنی به ۳۲۰ تن رسیده است که به عبارتی ماهانه بیش از ۱۰۰۰ تن آرد به نانوایی‌های سهمیه‌ای و آزادپَز تحویل می‌شود.

رئیس اتحادیه نانوایان اهر اضافه کرد: هدف از سامانه‌ای کردن سهمیه آرد نانوایی‌های آزادپَز، جلوگیری از خرید و فروش غیرقانونی آرد بوده که خوشبختانه تاکنون از راه‌اندازی سامانه هیچ‌گونه شکایتی دریافت نکرده‌ایم و هرچند روزهای ابتدایی برخی‌ها به دنبال حاشیه‌سازی کردند و نانوایان را تحریک کردند تا زودتر از ساعات کار تعطیل کنند و هدف‌شان این بود تا دولت را زیر فشار بگذارند.

فتحی با تاکید بر اینکه برخی‌ها بدون اطلاع نانوایان و با سوءاستفاده از مُهر نانوایان بیش از سهمیه آرد از سیلوها خارج می‌کردند، گفت: تا پیش از این‌که آرد نانوایی‌ها از طریق سامانه تخصیص یابد، آرد به نام نانوایان از آسیب‌ها خارج و به نانوایی‌ها منتقل نمی‌شد این در حالی است که با سامانه‌ای شدن ثبت‌نام برای خرید آرد دست سودجویان قطع و از حیف و میل آرد ممانعت شد.

وی خاطرنشان کرد: بعضاً شاهد بودیم آسیاب‌داران برای نانوایان مثلاً ۱۰۰ کیسه آرد سهمیه می‌دادند ولی تحویل واقعی به نانوایان نصف آن بود و بازرسی و بررسی هم نمی‌شد تا مشخص شود آسیاب‌داران تمام آنچه را که تحویل نانوایی‌ها داده‌اند صحت داشت یا خیر.

انتهای پیام/