آخرین عناوین اخبار » دولت » صفحه نخست » فرهنگ و هنر
کد خبر : 62441
دوشنبه - 2 مهر 1403 - 09:55

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان شرقی خبر داد: خرید ۴۷ میلیاردریال تجهیزات برای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

مدیرکل کتابخانه های آذربایجان شرقی خبر داد: خرید ۴۷ میلیاردریال تجهیزات برای کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی

به گزارش اهرامروز به نقل از مهر، اسد بابایی با اشاره به ضرورت تأمین نیازها و خواسته‌های نرم افزاری و سخت افزاری کاربران کتابخانه‌های عمومی گفت: یکی از مؤثرترین راه‌های جذب و حفظ کاربران؛ شاداب سازی فضای کتابخانه ای، بروزرسانی و توسعه تجهیزات موجود در آنهاست. در همین راستا اداره کل کتابخانه های عمومی استان در سال جاری با اعتباری بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای و اوراق خزانه‌ای به خرید تجهیزات برای کتابخانه های عمومی استان اقدام نموده است.

بابایی ادامه داد: این تجهیزات شامل: لوازم چوبی مانند قفسه‌های کتاب، قفسه‌های منابع دیداری و شنیداری و نشریات؛ میز و صندلی مطالعه ویژه پژوهشگران، میز و صندلی مطالعه، رایانه، چاپگر، تجهیزات رایانه‌ای و … می‌باشد که پس از خرید به کتابخانه های عمومی استان ارسال شده است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان افزود: با توجه به بازطراحی کتابخانه مرکزی تبریز بر اساس استانداردهای بین المللی و بروز دنیا و توسعه بخش کودک و نوجوان این کتابخانه، بخشی از اعتبارات مذکور جهت خریداری کیوسک‌های آموزشی علم و خلاقیت ویژه نوجوانان، کیوسک بازی‌ها و نرم افزارهای آموزشی ویژه کودکان، دکوراتیو بخش کودک و نوجوان، رایانه و چاپگر هزینه شده است.