کارنامه عملکرد مدیران مدارس اهر در پایان سالتحصیلی صادر میشود

به گزارش اهرامروز، سیزدهمین جلسه مدیران مقطع متوسطه و دومین جلسه اختصاصی مدیران مدارس متوسطه روستایی با حضور مسئولین آموزش و پرورش در سالن اجتماعات دبیرستان شبانهروزی باقرالعلوم برگزار شد.
کارنامه عملکرد مدیران مدارس اهر در پایان سالتحصیلی صادر میشود
قادر رمضان پور، مدیر آموزش و پرورش اهر در خصوص اصلاح هدایت تحصیلی منطقه و جذب بازماندگان از تحصیل علیالخصوص دانشآموزان دختر روستایی گفت: این موارد باید اولویت اول مدیران مدارس متوسطه اول منطقه باشد.
وی ضمن تبریک اعیاد شعبانیه در ارتباط با کمک به هموطنان سیلزده و رعایت نکات ایمنی در مدارس جهت کاستن خطرات ناشی از بلایای طبیعی مواردی متذکر شد.
این مقام مسئول اصلاح هدایت تحصیلی منطقه و افزایش پوشش تحصیلی را مهمترین رسالت مدیران مدارس روستایی دانست که مورد تاکید سند تحول بنیادین میباشد و ارتقای شاخصهای آموزشی و پرورشی را از اولویتهای کاری سالتحصیلی جاری عنوان و بر صدور کارنامه عملکرد مدیران مدارس منطقه در پایان سالتحصیلی اشاره نموده و بر قطع استمرار مدیریت، مدیران مدارس دارای عملکرد ضعیف تاکید کرد.
تاکید معاون آموزش و پرورش اهر بر استفاده از فرصت هفته معرفی مشاغل
در ادامه شربتی معاون آموزش متوسطه منطقه در ارتباط با راهکارهای اصلاح هدایت تحصیلی منطقه با رویکرد کاهش آمار رشته تجربی در کنار توسعه آموزشهای فنی و حرفهای مواردی مطرح و توزیع متوازن بین رشتهای در شاخه نظری را خواستار شد.
وی یکی از پارامترهای عدم توفیق دانشآموزان منطقه در کسب رتبههای زیر هزار را تضعیف جایگاه رشته ریاضی و علوم انسانی ناشی از اصرار بیرویه اولیا به تحصیل دانشآموزان در رشته تجربی دانسته و وظیفه مشاورین و مدیران مدارس را در این ارتباط (توجیه اولیا و دانشآموزان) حیاتی عنوان کرد.
معاون آموزش متوسطه بر استفاده از فرصت هفته معرفی مشاغل (معرفی رشتههای هنرستانی، بازدید از مراکز هنرستانها و مراکز علمی و صنعتی با رعایت ضوابط اردو و دعوت از افراد صاحبنظر جهت سخنرانی در ارتباط با رشتههای تحصیلی) تاکید نمود.
محمد شربتی در ارتباط با استفاده از فرصت طلایی اردیبهشتماه، تمهید مقدمات امتحانات نوبت دوم، فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران از طریق سامانه، ارزیابی شایستگیهای عمومی و حرفهای مدیران، پیشبینی دقیق آمار کلاس و دانشآموزی و…. مواردی مطرح نمود.
یوسفی کارشناس مسئول مشاوره منطقه ضمن پاسخگویی به سوالات مدیران و مشاوران منطقه در زمینه ملاکهای هدایت تحصیلی، به تحلیل عملکرد مدیران و مشاوران در ارتباط با نواقصات نمونه برگهای هدایت تحصیلی پرداخت.
وی با عنایت به ضیق وقت پیگیری فرد به فرد وضعیت نواقصات هدایت تحصیلی را خواستار شده و مسئولیت هرگونه عواقب بعدی ناشی از عدم صدور و عدم استخراج بموقع نمون برگ هدایت تحصیلی را متوجه شخص مدیران و مشاوران مدارس دانست.
انتهای پیام/