آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 21768
جمعه - ۲۸ مهر ۱۳۹۶ - ۰۷:۰۱
معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی:

۱۵۰ اثر تاریخی شهرستان ورزقان در آستانه ثبت ملی است

۱۵۰ اثر تاریخی شهرستان ورزقان در آستانه ثبت ملی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، احمد حمزه زاده شامگاه پنج شنبه در همایش یک‌روزه باستان‌شناسی شهرستان ورزقان اظهار کرد: گردشگری پایدار مولفه های مختلفی دارد که از این مولفه ها محیط زیست و دیگری فرهنگ جامعه میزبان است و این دو اصل مهم در شهرستان ورزقان به طور متعدد و متنوع را شاهد هستیم.

معاون میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه در مدت ۱۰ سال از تمامی آثار تاریخی بازدید کرده و به همه ی این آثار اشرافیت کامل دارم، افزود: شهرستان ورزقان بالغ بر ۸۰۰ اثر تاریخی شناسایی شده و ۲۵۰ اثر ثبت ملی شده داریم که جا دارد این شهرستان به عنوان شهرستان تاریخی ثبت شود.

وی ادامه داد: ۱۵۰ اثر تاریخی شهرستان ورزقان در آستانه ثبت ملی است در حالی که حتی برخی از استان های کشور به اندازه این شهرستان اثر تاریخی و طبیعی هم ندارند و این داشته ها نشان می دهد که ما بایستی در این شهرستان فعالیت بیشتری داشته باشیم.

حمزه زاده بابیان اینکه اگر آثار تاریخی و طبیعی به محلی برای درآمد مردم تبدیل شود این تنها وظیفه یک وزارتخانه یا دستگاه متولی نیست، گفت: گردشگران عمدتاً به مناطقی سفر می کنند که امنیت پایدار حاکم باشد و یا اینکه مسائل امنیتی در آن مناطق حاد نباشد و سایر عوامل دیگر در جذب توریسم تاثیر بسیاری دارد و اگر بخواهیم در این مسیر موفق عمل کنیم قطعاً باید تمامی دستگاه ها و مردم همکاری کنند.