آخرین عناوین اخبار » اقتصادی » بین الملل » پیشنهاد سردبیر » سیاسی » شهرستان اهر » شهری » صفحه نخست
کد خبر : 6411
پنجشنبه - ۱۷ فروردین ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۴
سرکنسول ترکیه در ایران در دیدار با شهردار اهر؛

منطقه ارسباران و اهر از مناطق مستعد گردشگری است/ ایجاد نمایشگاه ورنی اهر در استانبول ترکیه

به گزارش خبرنگار اهرامروز، چاغلار فاهری در دیدار با شهردار اهر با اشاره به اینکه شهرستان اهر و بالأخص منطقه ارسباران صنایع‌دستی بی‌نظیری دارد، اظهار کرد: با توصیف‌هایی که از شهرستان اهر و منطقه بکر ارسباران شنیده‌ایم و این منطقه را به‌عنوان یکی از مستعدترین مناطق برای تبدیل به قطب گردشگری شمال غرب کشور می‌دانیم، ما نیز علاقه‌مند به همکاری با مسئولان این منطقه هستیم.

وی بابیان اینکه با برنامه‌ریزی‌هایی که انجام خواهیم داد به‌اتفاق رایزن بازرگانی ترکیه  و کارشناسان جهت بازدید از اهر به این شهر سفر می‌کنیم، افزود: در این سفر سعی می‌کنیم تا از پروژه‌های عمرانی شهرداری و منطقه، دانشگاه آزاد واحد اهر و سایر مراکز آموزشی و گردشگری بازدید میدانی داشته باشیم.

فاهری اضافه کرد: هم‌زمان با سفر و بازدید از پروژه‌ها و مناطق گردشگری شهرستان اهر با فرماندار این شهرستان نیز دیداری خواهیم داشت.

سرکنسول ترکیه در ایران از برگزاری نمایشگاه تولیدات ورنی منطقه ارسباران در شهر استانبول ترکیه در آینده نزدیک خبر داد و گفت: مقامات ترکیه با توجه به درخواست مسئولان محلی برای برگزاری نمایشگاه ورنی در استانبول از هرگونه همکاری فی‌مابین استقبال می‌کند و ما نیز تلاش می‌کنیم تا این نمایشگاه برگزار شود.

زمینه سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای‌ها در شهرستان اهر فراهم است

مرتضی اعیانی شهردار اهر نیز در این دیدار با اشاره به اینکه هدف ما جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های عمرانی، خدماتی، فرهنگی، ورزشی و آموزشی منطقه ارسباران و شهرستان اهر است، بیان داشت: برای سرمایه‌گذاری ترکیه‌ای‌ها در منطقه ارسباران و علاقه‌مندیم.

وی ادامه داد: با توجه به ظرفیت‌های شهرستان اهر از لحاظ گردشگری و صنایع‌دستی، این شهرستان به‌عنوان پایتخت ورنی محسوب می‌شود و امیدواریم مقامات کشور ترکیه ما را در جهت شناساندن هرچه بیشتر و بهتر ورنی یاری کنند.

شهردار اهر اضافه کرد: هماهنگی جهت حضور شرکت‌های معتبر و صاحبان سرمایه کشور ترکیه و مشارکت در طرح‌های عمرانی و خدماتی شهرداری اهر به تصمیم مقامات بستگی دارد.

اعیانی بابیان اینکه شهرستان اهر به‌عنوان یکی از قطب‌های مکمل تبریز پایتخت گردشگری جهان اسلام در سال ۲۰۱۸ است، خاطرنشان کرد: در صورت توافق تمامی زمینه‌ها جهت سرمایه‌گذاری سرمایه‌گذاران بخش خصوصی ترکیه در حوزه‌های گردشگری، اقتصادی، عمرانی، خدماتی و بازرگانی شهرستان اهر فراهم است.

در پایان این دیدار، به‌منظور انجام اقدامات نهایی مقرر شد سرکنسول ترکیه به همراه رایزن بازرگانی و کارشناسان مربوطه این کشور ظرف چند روز آینده از نزدیک از ظرفیت‌های حوزه اقتصادی، عمرانی، آموزشی، بازرگانی و خدماتی اهر بازدید کنند.

انتهای پیام/