آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 21588
چهارشنبه - ۲۶ مهر ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
فرماندار شهرستان اهر:

از حق و حقوق اصناف و کسبه دفاع می‌کنیم/ امنیت کشور را مرهون شهدا و نیروهای نظامی و امنیتی هستیم

به گزارش خبرنگار اهرامروز، محمودی در نشستی با اصناف و کسبه که در اتاق اصناف شهرستان اهر برگزار شد، اظهار کرد: اصناف و مشاغل موجود در بازار به صورت مستقیم با هم ارتباط دارند و اگر مشکلی داشته باشند قطعاً به اقتصاد آسیب وارد می‌شود مشکلاتی که به سبب مالیات متوجه اصناف اهر بوده را  نیز پیگیری خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه وظیفه‌داریم از حق و حقوق اصناف و کسبه دفاع کنیم، افزود: دغدغه‌هایی که از سوی اصناف در خصوص مالیات مطرح شد نیازمند پیگیری ویژه است.

فرماندار شهرستان اهر یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مسئولین نظام را تأمین امنیت ذکر کرد و گفت: علی‌رغم اینکه کشورهای همسایه ایران به نحوی ناامن شده‌اند ولی کشورمان به برکت خون پاک شهداء و نیروهای نظامی و امنیتی در امنیت کامل قرار دارد.

محمودی بابیان اینکه وقتی کسبه‌ای که مالیات می‌دهد انتظار دارد از وی حمایت شود، ادامه داد: فردی که دارای مغازه بوده و مالیات و عوارض پرداخت می‌کند همانند فردی که با خودرو میوه می‌فروشد دارای خانواده بوده و کسی هم مخالف آن‌ها نیست ولی وقتی کسبه‌ای به دست‌فروشان اعتراض می‌کند اعتراض او نیز به‌حق است. درحالی‌که مغازه‌داران فصول سال را سپری می‌کنند و منتظر بازار شب عید هستند ایجاد بازارچه‌های موقت و مختلف کسب و کار آنها را  اختلال می کند.

وی در ادامه در پاسخ به درخواست برخی از صنوف در خصوص شهرک صنفی، گفت: بحث ایجاد شهرک صنفی را یقیناً پیگیری می‌کنم و بعد از اینکه صورت‌جلسه را مطالعه کرده و از کم و کیف این شهرک اطلاع یافتم برای رفع موانع آن تلاش می‌کنیم.

فرماندار شهرستان اهر اضافه کرد: واحدهای صنفی که آن‌ها به‌عنوان شغل‌های مزاحم از قبیل صافکاری، مکانیکی و غیره یاد می‌شوند در تمامی شهرها وجود دارد ولی نیازمند ساماندهی هستند و حتماً شهرداری را به انجام این کار ملزم می‌کنیم.

محمودی با تأکید بر اینکه با برندسازی محصولات منحصربه‌فرد شهرستان اهر و منطقه ارسباران می‌توان در رونق همان محصولات تولیدی مؤثر واقع شد، ابراز داشت: متأسفانه تولیدکنندگان از نحوه تبلیغ و فروش محصولات خود اطلاع چندانی ندارند درحالی‌که برخی از محصولات تولیدی این منطقه در سایر نقاط کشور به‌گونه‌ای تبلیغ و به فروش رسانده می‌شود که خود تولیدکنندگان از این روش استفاده نمی‌کنند.

وی تأکید کرد: سعی می‌کنیم تا واحدهای صنفی فاقد مجوز به چهارچوب قانون وارد شوند ولی به دنبال آن نیستیم که این گونه واحدها تعطیل شوند.

فرماندار شهرستان اهر در ادامه پشتیبانی‌های اصناف و کسبه در دوران دفاع مقدس را غیرقابل‌انکار دانست و گفت: اصناف و کسبه در دوران دفاع مقدس با راه‌اندازی ستادهای مختلف از رزمندگان حمایت می‌کردند که در نوع خود قابل‌تقدیر است.

انتهای پیام/