آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 28065
یکشنبه - ۲۶ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
امام جمعه اهر:

جایگاه “اقتصاد مقاومتی” در لایحه بودجه سال ۹۷ دولت باید برجسته‌تر می‌شد

جایگاه “اقتصاد مقاومتی” در لایحه بودجه سال ۹۷ دولت باید برجسته‌تر می‌شد

به گزارش اهرامروز به نقل از تسنیم، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار کرد: ملت ایران در طول سال‌های گذشته توانستند در برابر تحریم‌های فلج‌کننده استکبار جهانی و آمریکا ایستادگی کنند که همین امر نشان‌گر مقاومت مردم در مقابل زیاده‌خواهی‌های دشمن است و باید سعی کنیم این فرهنگ مقاومت به نسل‌های آینده نیز منتقل شود.

وی با اشاره به اینکه حقوق‌های نجومی برای جوانان بیکاری که هیچ‌گونه درآمدی ندارند ناراحت‌کننده و زجرآور است، افزود: جوانان تحصیل‌کرده ما که به دلیل نبود شغل و درآمد از امر ازدواج بازمانده‌اند وجود حقوق‌های نجومی آن‌ها را می‌شکند و گاهی که پای حرف آن‌ها می‌نشینیم می‌گویند در جمع خانواده شرمنده هستند البته باید دولتمردان نیز سعی کنند تا بحث حقوق‌های نجومی دوباره تکرار نشود و با خاطیان برخورد قاطع شود.

حاجی‌زاده در ادامه مسئله پژوهش و تحقیق را بسیار مهم عنوان کرد، ادامه داد: باید در دنیا مراکز علمی ما، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها و آموزشکده‌ها در مسئله تحقیق و پژوهش حرف اول را بزنند، اگر چه از رشد قابل‌توجهی برخوردار هستیم، اما این کافی نیست، به خاطر اینکه اسلام دین علم و دانش است و ما باید از همه پیشی گیریم و این مسائل به دست نمی‌آید مگر اینکه اساتید بزرگوار، دانشجویان عزیز، طلاب گران‌قدر و علما به روز بوده باشند و مطالعه و تحقیق کنند تا به جامعه علمی خدمت کنند و از رکود علمی دست‌ بردارند.

امام جمعه اهر با اشاره به روز ملى مبارزه با خشونت و افراطی‌‏گرى اشاره نموده و اظهار داشت: اگر با تعبیر دیگری بگوییم این روز، روز جهانی عاری از خشونت و افراطی‌گری است یعنی روزی که در دنیا هیچ‌گونه خشونت و افراطی‌گری انجام نگیرد و همه با آرامش در کنار هم زندگی نمایند اگر این‌گونه تصور نماییم، روز بسیار خوبی است، اما با وجود عنصرهای ظالم و مستکبری مانند ترامپ و صهیونیست‌ها که سر تا پا خشونت و افراط‌گر هستند، دنیا هیچ‌وقت با وجود چنین عناصری روی آرامش را نخواهد دید. پس بنابراین باید این‌گونه عناصر از بین بروند که به حول و قوه الهی اضمحلال و انقراض و محو و نابودی این‌ها نزدیک است.

وی در رابطه با لایحه بودجه سال ۹۷ که از طرف دولت به مجلس ارائه‌ شده است، یادآور شد: امیدوارم نمایندگان مجلس دقت بیشتری در تحلیل و بررسی آن داشته باشند که بعضی مسائل وجود دارد و ای‌کاش در این لایحه جایگاه اقتصاد مقاومتی برجسته‌تر می‌شد چرا که کاملاً مشخص نیست و به نوعی می‌توان گفت که اقتصاد مقاومتی در این لایحه گمنام مانده است.

حاجی‌زاده با بیان اینکه در مسئله رکود و رفع بیکاری باید دقت شود، خاطرنشان کرد: در این رابطه نمایندگان مجلس شورای اسلامی دارای رسالت سنگینی هستند و باید در تصویب این لایحه دقت بیشتری نمایند تا بلکه بتوانیم مخصوصاً در بُعد مسائل اقتصادی بیشتر بهره‌مند شویم.

انتهای پیام/