آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » دولت » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 28906
دوشنبه - ۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۴۷
معاون وزیر جهاد کشاورزی خبر داد

پروژه شبکه پایاب سد خدا آفرین نیمه نخست سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

پروژه شبکه پایاب سد خدا آفرین نیمه نخست سال ۹۷ به بهره‌برداری می‌رسد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، علی مراد اکبری در نشست مشترک مسئولان شهرستان خداآفرین و سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه بر اساس برنامه‌ریزی‌ها در اجرای طرح شبکه فرعی پایاب سد مرزی خداآفرین از زمان‌بندی اجرای این طرح عقب افتاده‌ایم اظهار داشت: بر طبق زمان‌بندی در اجرای این شبکه باید ماهانه شاهد پیشرفت ۵ درصدی باشیم ولی حال ۱۰ درصد از برنامه تعیین‌شده عقب هستیم.

وی با بیان اینکه باید پیمانکار پروژه طرح شبکه فرعی پایاب سد مرزی خداآفرین تغییر یابد، افزود: برای اینکه روند اجرای پروژه شبکه فرعی پایاب سد مرزی خداآفرین سرعت گیرد باید پیمانکار پروژه مذکور تغییر کند و از طرفی هم در جهت مهار آب‌های مرزی نیازمند استفاده از منابع صندوق توسعه ملی نیز هستیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی رودخانه‌های مرزی را فرصتی مغتنم برای کشور دانست، ادامه داد: این رودخانه‌ها برای استان و کشور ما نعمت هستند و اگر امروز از فرصتی که رودخانه‌های مرزی ایجاد می‌کنند استفاده لازم را نکنیم شاید در آینده همین فرصت‌ها دیگر وجود نداشته باشد البته پروژه شبکه فرعی پایاب سد خداآفرین از جمله پروژه‌هایی است که باید در موعد مقرر تکمیل و به بهره‌برداری برسد.

اکبری با انتقاد از تعویق در پیشرفت فیزیکی پروژه شبکه اصلی و فرعی پایاب سد خداآفرین، گفت: اگر هماهنگی مدنظر ما در این پروژه وجود داشت شاید اکنون شاهد ناهماهنگی در پیشرفت بین شبکه اصلی و فرعی پایاب سد خداآفرین وجود نداشت این در حالی است وزارت جهاد کشاورزی برای اجرای این پروژه از متخصص‌ترین افراد استفاده کرده است.

وی خاطرنشان کرد: منابع صندوق توسعه ملی که با دستور رهبر معظم انقلاب اسلامی به مناطق مورد نیاز تخصیص می‌یابد می‌توان گفت که بهره‌مندی از منابع این صندوق برای مهار آب‌های مرزی فرصتی طلایی است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از تخصیص ۵۰ درصدی اعتبار پروژه شبکه اصلی و فرعی پایاب سد خداآفرین خبر داد، یادآور شد: بر اساس برنامه زمان‌بندی شده پروژه شبکه پایاب سد خداآفرین در نیمه نخست سال آینده مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

اکبری در پایان با تأکید بر اینکه ما سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در بخش آب و خاک را در راستای تحقق آن با قدرت دنبال می‌کنیم، ابراز داشت: طبق برنامه‌ریزی‌ها می‌بایست ۲۵۰ هزار هکتار از اراضی زراعی کشور در قالب برنامه‌های اقتصاد مقاومتی به سیستم‌های آبیاری نوین کشاورزی مجهز شود.

پروژه شبکه فرعی پایاب سد خداآفرین هیچ‌گونه معارضی ندارد

قلی الله‌قلی زاده نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس نیز در این نشست عدم استفاده از منابع تخصیص‌ یافته از صندوق توسعه ملی در پروژه‌ها را خیانتی بزرگ علیه مردم و کشور عنوان کرد، اظهار داشت: منابع صندوق توسعه ملی برای هر پروژه‌ای تخصیص نمی‌یابد که بگوییم استفاده کردن یا نکردن مشکلی ندارد بلکه عدم استفاده از منابع تخصیص‌یافته جفا در حق مردم است.

وی در واکنش به اظهارات پیمانکار پروژه، گفت: پروژه شبکه فرعی پایاب سد خداآفرین هیچ‌گونه معارضی ندارد که در اجرای این شبکه خللی ایجاد کند.

نماینده مردم کلیبر، خداآفرین و هوراند در مجلس بر لزوم تکمیل پروژه شبکه فرعی پایاب سد خداآفرین تأکید کرد، افزود: مهار آب‌های مرزی جزو پروژه‌هایی است با کمبود و یا نبود منابع مالی مواجه نیست بلکه آنچه مهم است این است که اگر امروز از موقعیتی که برای خدمت به مردم و کشور داریم استفاده نکنیم و نتوانیم گره از مشکلات مردم باز کنیم نه‌تنها مردم بلکه به کشورمان خیانت کرده‌ایم.

انتهای پیام/