آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 34499
پنجشنبه - ۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۲
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری:

بررسی رئوس رویکردهای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری

بررسی رئوس رویکردهای کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری

به گزارش اهرامروز، بهبود جعفری رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی شورای عالی استانها در تشریح جلسه کمیسیون متبوعش ضمن تشکر از زحمات اصحاب رسانه آن ها را زبان رسای این جامعه دانست که با ارائه حقایق به مردم و ارائه اقدامات مسئولین به مردم موجب نشاط و امید می شوند اظهارداشت:۶ طرح در دستور کار مورد بحث اعضا این کمیسیون قرار گرفت که در اجلاس روز پنج شنبه مطرح خواهد شد.

رئوس رویکردها و جهت گیری های فرهنگی، اجتماعی و گردشگری  نخستین مبحثی بود که در جلسه امروز مورد بحث و بررسی اعضا قرار گرفت.

وی در ادامه مطلب فوق تاکید کرد: این موضوع نقش راه این کمیسیون را در طی ۴ سال و منشور فرهنگی، اجتماعی و گردشگری را نشان می دهد که مورد توجه قرار خواهد گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی، گردشگری ادامه داد: با توجه به اینکه در ادوار گذشته مبحث گردشگری درعنوان این کمیسیون قرار نداشت این مهم به آن افزوده شد و این کمیسیون با عنوان کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری فعالیت خواهد کرد و درجلسات آتی نقشه راه حوزه صنعت گردشگری بررسی خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه شرح وظایف تخصصی کمیسیون مذکور نیز مورد بررسی قرار گرفت، افزود: برقراری ارتباط با سازمان ها و نهادهای فرهنگی، اجتماعی و گردشگری کشور، استفاده از تجربیات و همچنین تبادل اطلاعات در راستای انجام وظایف شوراها، تهیه طرح های مربوط به موضوعات این کمیسیون و بررسی طرح ها و پیشنهادات ارجاعی هیات رئیسه و سایر کمیسیون ها از وظایف مهم این کمیسیون است.

وی در ادامه گفت و گوی خود از مهندسی فرهنگی سخن گفت و بیان کرد: مهندسی فرهنگی باز طراحی، اصلاح، ارتقا قوانین فرهنگی، مناسبت های نظام فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی کشور مبنی بر سیره ائمه اطهار و اسلام ناب محمدی است که مبتنی بر فرهنگ، مهندسی شده و معرفی می شود . لذا پس از بررسی و قانون گذاری و سیاست گذاری به دستگاه های اجرایی و شوراهای اسلامی شهر و روستا و شهرداران ابلاغ خواهد شد.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری ادامه داد: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری فرهنگ به عنوان جهت دهنده به تصمیمات کلان کشور حتی تیم های اقتصادی، سیاسی، مدیریت و یا در تولید نقش دارد وقتی می خواهیم ساختمان بسازیم وشهرسازی کنیم در واقع با این کار داریم فرهنگی را ترویج می کنیم یا تولید می کنیم یا اشاعه می دهیم.

انتهای پیام/