آخرین عناوین اخبار » دولت » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 36251
دوشنبه - ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۶:۵۸
معاون فرماندار خداآفرین:

برنامه پنج ساله توسعه شهر خمارلو با رویکرد گردشگری تدوین شود

برنامه پنج ساله توسعه شهر خمارلو با رویکرد گردشگری تدوین شود

به گزارش اهرامروز، مهندس بابک رضی منش در جلسه برنامه ریزی توسعه شهری با رویکرد گردشگری و تدوین برنامه پنج ساله شهر خمارلو گردشگری را بزرگترین ظرفیت و پتاسیل این شهر برشمرد و بر برنامه ریزی و استفاده حداکثری از این ظرفیت در راستای رسیدن به درآمد پایدار شهری، ایجاد اشتغال و رونق شهر خمارلو به عنوان مرکز شهرستان خداآفرین تاکید کرد.

معاون فرماندار شهرستان خداآفرین با اشاره به وظایف و اولویت های شهرداری در برنامه ریزی شهری به هویت بخشی به سیما و کالبد شهر، شناسایی و ایجاد منابع درآمدی پایدار برای شهرداری، ایجاد زیرساخت های گردشگری و گردش پذیری و حمایت از بخش خصوصی و سرمایه گذاران حوزه گردشگری، مدیریت نوین پسماند و برون سپاری خدمات تاکید کرد.

مهندس رضی منش با اشاره به آبگیری کامل سد خداآفرین و اتمام پروژه سد قیزقلعه سی در سال ۹۷ شاهد تحولاتی شگرف در منطقه خواهیم بود؛ خواستار امادگی کامل و همچنین مطالعه و ارائه طرح گردشگری در این شهر شد.

وی افزود: با طراحی شهرک های منفصل با کاربری گردشگری و توریستی مشرف به مخزن سد قیزقلعه سی و آماده نمودن پیکج های مناسب برای سرمایه گذاران حوزه گردشگری آمادگی لازم در این خصوص ضروری و مهم است.

معاون فرماندار خداآفرین همچنین با بیان اینکه زیر ساخت و توسعه باید همزمان اتفاق بیفتد تاکید کرد: شهرداری باید با عقلانیت توام با خلاقیت بعنوان متولی مدیریت شهری و نیز دوری از تصدی گری با روشهای مدرن و سیستماتیک ازتمام ابزارهای درآمدی استفاده کند و دارئیهای سرمایه ای خود را افزایش داده و به دنبال منابع پایدار شهری باشد.

مهندس رضی منش در بخش دیگر سخنان خود کاهش میزان تخلفات ساختمانی و ضابطه مند بودن ساخت و سازهای یک شهر را از شاخصهای توسعه یافتگی شهر عنوان کرد و بر تطهیر شهر از تخلفات ساختمانی با اجرای قاطعانه ماده ۱۰۰ قانون شهرداریها تاکید کرد.

انتهای پیام/