آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » استانها » شهرستان اهر » صفحه نخست » ورزشی » ویژه
کد خبر : 36835
پنجشنبه - ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۴۵
رئیس فدراسیون ورزش کبدی ایران در اهر:

بیش از ۳۰ کشور جهان سرکل کبدی را دنبال می‌کنند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، عباس اورسجی در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اهر اظهار داشت: با توجه به اینکه ورزش کبدی یکی از ورزش‌های بومی و محلی کشورمان و خواستگاه اصلی آن ایران است، الحمداله این ورزش توسعه قابل توجهی در کشورمان داشته و یکی از تیم‌های قدرتمند و بلامنازع دنیا در این رشته است که تلاش داریم با حمایت و همراهی بیشتر آمادگی این تیم را بالا ببریم‌.

وی گفت: در رشته سرکل کبدی، استان آذربایجان‌شرقی یکی از استان‌های فعال و پیشرو در این رشته است که جمع قابل توجهی از اعضای تیم ملی مربوط به این استان است و استان‌های خراسان، اصفهان و کرمانشاه از دیگر استان‌های مستعد این رشته هستند.

وی گفت: توسعه ورزش سرکل کبدی به سایر استان‌ها در برنامه کاری این فدراسیون قرار دارد و در تقویم ورزش سال ۹۷ این رقم به ۱۵ استان افزایش خواهد یافت تا با استعدادیابی مناسب بتوانیم جامعه آماری خود را افزایش دهیم‌.

این مقام مسوول ورزشی افزود: ورزش کبدی توسعه خوبی در کشورهای همسایه از جمله پاکستان، هندوستان و برخی کشورها داشته و الحمداله بالغ بر ۳۰ کشور جهان این ورزش را دنبال می‌کنند.

وی افزود حمایت از قهرمانان ورزشی این رشته اولویت کاری فدراسیون بوده و تلاش خواهد شد با حمایت مادی و معنوی دغدغه قهرمانان این ورزش را  کاهش دهیم‌.

انتهای پیام/