آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ورزشی » ویژه
کد خبر : 37244
چهارشنبه - ۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۶
پیشکسوت فوتبال اهر:

در تمامی مسابقاتی که در دوران مدرسه و جوانی شرکت کردم به قهرمانی رسیدیم/ اتحاد تنها رمز موفقیت بازی فوتبال در دهه ۴۰ شمسی بود

جواد معمارزاده در گفتگو با خبرنگار اهرامروز ضمن تبریک فرارسیدن سال نو اظهار داشت: من جواد معمارزاده متولد سال ۱۳۱۸ شهرستان اهر هستم. از کودکی علاقه فراوانی به ورزش داشتم و همیشه سعی می‌کردم در وقایع ورزشی حضورداشته باشم.

وی بابیان اینکه من بازی فوتبال را از کلاس ششم ابتدایی آغاز کردم گفت: آن زمان مانند امروز تیم‌های متعدد در زمین های چمن و سالنی وجود نداشت و همه بازیکنان فوتبال، بازی خود را از مدارس و آموزشگاههای سطح شهر آغاز می‌کردند.

پیشکسوت فوتبال اهر با اشاره به اینکه در زمان کودکی ما امکانات خوبی برای بازی فوتبال وجود نداشت عنوان کرد: بازیکنانی که بهتر بازی می‌کردند برای تیم‌های منتخب مدرسه و منتخب مدارس اهر انتخاب می شدند که خوشبختانه من همیشه جزو منتخبان بودم و میادین زیادی در آن سال‌ها تجربه کردم.

معمارزاده با ذکر اینکه من در تمامی مسابقاتی که در دوران مدرسه و جوانی شرکت کردم به قهرمانی رسیدیم گفت: من از سن ۱۲ سالگی حضور در مسابقات ورزشی را آغاز کردم و در تمامی مقاطع و مسابقاتی که در سطح شهرستان و استان داشتیم به مقام قهرمانی می‌رسیدیم.

وی بابیان اینکه دوران فوتبال حرفه‌ای من از سال ۱۳۳۰ با مربیگری مرحوم میرسلیم حمایت آغاز شد عنوان کرد: اتحاد تنها رمز موفقیت بازی فوتبال در دهه ۴۰ شمسی بود تنها نیمی از بازیکنان یک تیم دارای کفش مناسب فوتبال و وسایل ورزشی بودند ولی فوتبال را از جان‌ودل بازی می‌کردند.

پیشکسوت فوتبال اهر با اشاره به اینکه در آن زمان ما فقط در زمین های خاکی و محلات بازی می‌کردیم اظهار کرد: در دهه ۴۰ شمسی اداره‌ای به نام تربیت‌بدنی وجود نداشت و فرماندار شهرستان هم‌زمان به امور ورزش نیز رسیدگی می‌کرد بازیکنان با تائید فرمانداری به مسابقات استانی اعزام می شدند که ما همیشه در آن میادین به قهرمانی می‌رسیدیم.

معمارزاده با ذکر اینکه رقیب اصلی ما در آن دوران تیم‌های تبریز، سراب و مراغه بودند گفت: ما در آن مسابقات به قهرمانی رسیده و همراه با تیم‌های قهرمان بسکتبال و سایر ورزش های تیمی به شهر شیراز اعزام شدیم. سال بعد نیز در مراغه بدون اینکه گلی دریافت کنیم به قهرمانی رسیدیم خلاصه اینکه ما قدرت بلامنازع فوتبال استان بودیم.

وی بابیان اینکه تیم‌های فتبال “اتحاد” و “دارایی” از تیم‌های بنام و قدرتمند آن زمان بودند ابراز داشت: به‌جرئت می‌توانم بگویم بهترین دوران فوتبال اهر با تیم‌های “اتحاد” و “دارایی” رقم خورد وقتی بازیکنانی نظیر علیرضا رحیم‌پور، محمد مردان، داود رنجبر، داود شهبازی، هاشم کوشا فر، قربان شاه قاسمی، جمشید صائمی، ایرج میرزایی، رحمان انتظامی، مهران رسولی، حسن دیبا و هوشنگ زنجیرزنی حضور داشتند که اکثر خاطرات من نیز از فوتبال نیز از دوران و آن عزیزان است.

پیشکسوت فوتبال اهر با اشاره به یکی از خاطرات خود گفت: بهترین خاطرات من در مسابقات کشوری در شهر شیراز رقم خورد که پس از قهرمانی در آموزشگاههای استان، در لیگ مناطق کشور نیز پس از شکست تیم‌های یزد و بوشهر به مقام دوم رسیدیم و شیرازی‌ها نیز میهمان‌نوازی بسیار خوبی از ما به عمل آوردند.

معمارزاده در پاسخ به این سؤال که برای جوانانی که اکنون فوتبال بازی می‌کنند چه توصیه‌ای دارید؟ ابراز داشت: به نظر من بازیکنان و جوانان اگر بخواهند در بازی خود موفق باشند و فوتبال اهر نیز پیشرفت کند باید با همدیگر مهربان بوده به یکدیگر لطف و محبت داشته باشند مربی با سرپرست و بازیکنان و بازیکنان با یکدیگر و درنهایت با هیئت فوتبال رابطه دوستانه داشته باشند و با تمرینات مرتب بتوانند با دوستی و صمیمیت به موفقیت‌های خوبی برسند.

انتهای پیام/