آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد ایران » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 38455
چهارشنبه - ۲۲ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲

صادرات ۲۴۳ میلیون دلاری واحدهای صنعتی شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، سید مرتضی نیرومند اسکویی عصر امروز در دیدار با امام جمعه اهر، میزان صادرات از شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی را در سال گذشته ۲۴۳ میلیون دلار اعلام کرد و اظهار داشت: صادرات ۲۴۳ میلیون دلاری واحدهای صنعتی فعال شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی طی سال گذشته ثبت‌شده و شاید برخی صادرات‌هایی نیز وجود داشته باشد اما به ثبت نرسیده ما از آن‌ها اطلاع نداریم و برنامه‌های صادراتی و سایر برنامه‌هایی که برای سال گذشته داشتیم ۱۰۳ درصد تحقق‌یافته است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه اولویت‌هایمان در سال ۹۷ ایجاد زیرساخت‌های لازم برای حضور پررنگ صنعتگران در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی است، اضافه کرد: بنا داریم تا از کالای ایرانی به‌طور عملی حمایت کنیم.

نیرومند اسکویی از برنامه‌ریزی برای بهبود و تسهیل در صادرات واحدهای تولیدی و صنعتی فعال در شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی خبر داد و گفت: سعی داریم تا برای معرفی هرچه بیشتر تولیدات ایرانی در نمایشگاه‌های خارج از کشور از واحدهای تولیدی و صنعتی حمایت‌هایی صورت گیرد تا از این طریق بتوانیم تسهیل گر افزایش صادرات باشیم.

وی با تأکید بر اینکه جلوگیری از واردات بی‌رویه کالا و اجناس خارجی می‌تواند در تحقق شعار ” حمایت از کالای ایرانی ” مورد تأکید مقام معظم رهبری نقش ویژه‌ای ایفاء کند، ابراز داشت: اگر واردات بی‌رویه متوقف شود تولیدکنندگان داخلی بیشتر راغب به رقابت سالم شده و کیفیت محصولات را ارتقاء می‌دهند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی با ذکر اینکه مردم آذربایجان به‌خصوص تبریزی‌ها با صنعت بزرگ‌شده‌اند، گفت: متأسفانه شاید ایرادی که از واحدهای صنعتی و تولیدی آذربایجان شرقی می‌توان گرفت آن‌هم این است که با وجود تولید محصولات با کیفیت که می‌تواند با کالاهای مشابه خارجی رقابت کند تبلیغات کمتری دارند.

نیرومند اسکویی تأکید کرد: آذربایجان شرقی از نظر تولید شیرینی و شکلات حرف اول را در کشور و حتی خاورمیانه می‌زند به‌طوری که شیرینی و شکلات استان‌هم به کشور آلمان صادر می‌کنیم.

وی در ادامه بابیان اینکه معدن آهک هیدراته شهرستان اهر از لحاظ ذخایر بی‌نظیر و با ارزش است، گفت: ابتدا شرکت ملی صنایع مس ایران اعتقادی به وجود معدن آهک هیدراته در شهرستان اهر نداشت و کار شناسایی را در واقع به‌جای شرکت ملی صنایع مس ایران کارشناسان و زمین شناسان شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی انجام دادند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان شرقی در پایان گفت: طبق قول پیمانکار پروژه آهک هیدراته از مردادماه سال جاری قرار است تا دستگاه‌های این کارخانه در محل احداث نصب شود.

انتهای پیام/