آخرین عناوین اخبار » دولت » شهرستان ها » صفحه نخست
کد خبر : 38736
شنبه - ۲۵ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۰۷
استاندار آذربایجان شرقی:

معدن مس و طلای سوناجیل هریس اشتغال زایی یک هزار نفری دارد

به گزارش خبرنگار اهرامروز، مجید خدابخش در بازدید از معدن مس و طلای سوناجیل شهرستان هریس با اشاره به اینکه زمین مورد نیاز سرمایه گذار معدن طلای سوناجیل در اختیارش قرار گیرد، اظهار کرد: هدف دولت تدبیر و امید در سال ” حمایت از کالای ایرانی ” که می تواند در رونق اقتصادی، رفع معل بیکاری موثر واقع شود گره گشایی از مشکلات سرمایه گذاران است.

استاندار آذربایجان شرقی افزود: اشتغال زایی یک هزار نفری معدن مس و طلای سوناجیل شهرستان هریس با وجود این که در شرایط کنونی جوانان با مشکل بیکاری دست و پنجه نرم می کنند می تواند در زمینه رفع معضل بیکاری تحول آفرین باشد.

وی خطاب به دستگاه های ذی ربط گفت: در زمینی به مساحت یک هکتار جواز تاسیس مرکز تحقیق و توسعه و برای تجهیز دستگاه کراشر معدن مس و طلای سوناجیل شهرستان هریس زمین سه هکتاری نیز در اختیار سرمایه گذار قرار گیرد.

خدابخش تاکید کرد: بنا بر اظهارات سرمایه گذار این معدن قرار است بعد از استخراج مس و طلا، کارخانه فرآوری تا پایان سال جاری در معدن مس و طلای سوناجیل شهرستان هریس راه اندازی شود.

استاندار آذربایجان شرقی در ادامه سفر به شهرستان هریس از روند احداث بزرگراه اهر – هریس – تبریز بازدید و با مردم شهرهای بخشایش و کلوانق دیدار و همچنین از جاده های بین شهری و روستایی این شهرستان نیز بازدید کرد.

انتهای پیام/