آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » فرهنگ و هنر » ویژه
کد خبر : 38863
یکشنبه - ۲۶ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۸
امام جمعه اهر:

برخی‌ها دم از دین‌داری می‌زنند اما دین‌گریزی می‌کنند/ غیرت ملی و دینی مهم‌تر از مقام و مناصب کذایی است

به گزارش خبرنگار اهرامروز، آیت‌الله جواد حاجی‌زاده در نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سال ۹۷ با اشاره به اینکه شورای فرهنگ عمومی محلی برای مشورت و تبادل افکار و سیاست‌گذاری است، اظهار داشت: اعضای شورای فرهنگ عمومی برای این نشست‌ها وقت صرف کنند منظور از وقت صرف کردن این است که برای محتوای جلسات فکر اساسی کنند.

وی بر ضرورت حمایت از کالای ایرانی که مورد تأکید مقام معظم رهبری است تأکید کرد و افزود: تمامی کشورهایی از نظر اقتصادی غیرقابل نفوذ هستند اگر به تاریخچه این کشورها نگاه کنیم با رویکرد تولید داخلی به موفقیت رسیده‌اند یعنی این‌که اجازه نداده‌اند کالای از دیگر کشوری وارد شود و به‌جای آن بر کیفی سازی و فروش و بازاریابی تولیدات داخلی متمرکز شده‌اند.

امام جمعه اهر اضافه کرد: در سال ” حمایت از کالای ایرانی ” اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان اهر باید بدان فکر کنند که چگونه می‌توانند در تحقق شعار سال اقدامات عملی و مؤثر انجام دهند و هر کسی ایده‌ای دارد می‌تواند به‌صورت مکتوب آن را به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی اهر ارجاع دهد.

حاجی‌زاده بابیان اینکه وقتی رهبر معظم انقلاب اسلامی شعار حمایت از کالای ایرانی را مطرح می‌کنند دولت و ملت موظف‌اند تا به‌صورت عملی برای تحقق آن تلاش کنند، تصریح کرد: مصرف هر یک از خانواده‌های ایرانی از تولیدات داخلی ضمن این‌که اقتصاد کشور را دگرگون می‌کند بلکه در ریشه‌کن کردن معضل بیکاری نیز نقش مؤثری ایفاء خواهد کرد.

وی اضافه کرد: متأسفانه مصرف هر یک مورد کالای خارجی منجر به بیکاری جوانان کشورمان می‌شود و از طرفی هم برای اقتصاد مضر است ولی اگر دلسوز فرزندان مان هستیم پس بنا بر این وقتی شعار سال تعیین می‌شود به‌منزله آن است که دولت و ملت در یک مسیر واحد حرکت کنند.

امام جمعه اهر در ادامه به برگزاری ویژه‌برنامه ” روز شهرستان اهر ” نیز اشاره کرد و گفت: روز شهرستان اهر مصادف با سالروز ولادت آیت‌الله‌العظمی شیخ حسین آقا نجفی اهری است که در سال‌های گذشته در گرامیداشت یاد و خاطره این عالم بزرگوار کتابی تحت عنوان تندیس مهربانی با قلم حسین دوستی تألیف شد و در جلسات قبلی قرار شد تا کتابی برای شیخ احمد آقا اهری تألیف شود که این کتاب توسط حسین دوستی آماده چاپ شد اما به دلیل نبود منابع مالی مجبور به توقف چاپ این کتاب شدیم.

حاجی‌زاده خاطرنشان کرد: بنده از برخی سازمان‌ها، نهادها و افراد از بابت این‌که شورای فرهنگ عمومی را زیر سؤال برده‌اند گلایه داریم و ما برای اینکه وعده الکی به خلق‌الله ندهیم چون هزینه چاپ کتاب تأمین نشده درخواست کردیم تا چاپ کتاب متوقف شود حتماً قسم نخورده‌ایم کتاب را در اسرع وقت و زمان مقرر چاپ کنیم و ایرادی هم ندارد چند ماه به تعویق بیفتد.