آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » اقتصاد ایران » اقتصادی » شهرستان اهر » صفحه نخست
کد خبر : 39116
سه شنبه - ۲۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۲:۲۷
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان شرقی:

صادرات نفت گاز به کشورهای عراق و آذربایجان از استان آذربایجان شرقی

صادرات نفت گاز به کشورهای عراق و آذربایجان از استان آذربایجان شرقی

به گزارش خبرنگار اهرامروز، ابوالفضل روح‌اللهی در دیدار با فرماندار شهرستان اهر با اشاره به اینکه استان آذربایجان شرقی از حیث تأمین، نگهداشت و توزیع فرآورده‌های نفتی وضعیت مطلوبی دارد، اظهار داشت: از نظر نفت سفید صرفاً در این منطقه و شهرستان توزیع می‌شود که خوشبختانه از این حیث نیز امسال مشکل خاصی نداشتیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان شرقی افزود: آذربایجان شرقی در خط دوم جبهه قاچاق سوخت در کشور قرار گرفته که حتی در این زمینه نیز مشکلی نداریم و در خصوص نفت سفید نیز توانسته‌ایم صرفه‌جویی خوبی داشته باشیم.

روح‌اللهی بابیان اینکه در بحث بهینه‌سازی مصرف سوخت نفت کوره‌ای را جمع‌آوری کرده‌ایم، گفت: به حمدالله ما مردم خوبی داریم هرگاه و هرزمانی که نظام، انقلاب و مسئولان نیازی به حضور مردم داشتند آن‌ها بدون هیچ چشم‌داشتی در عرصه‌های مختلف حضور یافته و حال خدا را شاکریم که آرامش در استان و شهرستان‌ها حاکم است.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی استان ضمن تأمین سوخت داخل به صادرات سوخت به دیگر کشورها ورود پیدا کرده است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر نفت کوره از استان آذربایجان شرقی به کشورهای امارات صادر می‌شود.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی آذربایجان شرقی از صادرات نفت گاز به کشورهای عراق و جمهوری آذربایجان از این استان خبر داد.

 

مجتمع‌های خدماتی، رفاهی و گردشگری در محورهای ارتباطی اهر ایجاد شود

زاهد محمودی، فرماندار شهرستان اهر نیز در این دیدار بابیان اینکه زمانی که گاز طبیعی وجود نداشت سوخت‌رسانی به روستاها و مناطق دورافتاده با دشواری صورت می‌گرفت، اظهار داشت: خوشبختانه اکنون اکثر روستاها گازدار شده‌اند و روستاهایی که فاقد گاز طبیعی هستند بدون هیچ مشکلی سوخت مایع دریافت می‌کنند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه شهرستان اهر به سمت توسعه پیش می‌رود و از این حیث که اهر در مسیر گردشگری قرار گرفته پروژه‌های بزرگراه اهر – کلیبر و مشکین‌شهر را پیگیری می‌کنیم و خوشبختانه با رونق صنعت گردشگری در این منطقه شاهد افزایش درخواست مجوز برای راه‌اندازی مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی هستیم.

فرماندار شهرستان اهر خواستار تسریع در صدور مجوز مجتمع‌های رفاهی بین‌راهی در شهرستان اهر شد و افزود: مثلاً در محور ارتباطی اهر – مشکین‌شهر جایگاه سوخت و یا مجتمع رفاهی – خدماتی نداریم البته خواسته مردم این است که در محورهای گردشگری منطقه ارسباران، مجتمع‌های رفاهی، خدماتی و گردشگری که در کنار آن جایگاه سوخت‌رسانی است ایجاد شود.