آخرین عناوین اخبار » پیشنهاد سردبیر » شهرستان اهر » صفحه نخست » قضایی و انتظامی
کد خبر : 39149
چهارشنبه - ۲۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۳
دادستان عمومی و انقلاب اهر:

نظارت بر مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان اهر تشدید شود/ با گزارش تخلفات سرقت آب دادستانی ورود می‌کند

نظارت بر مصرف آب در بخش کشاورزی شهرستان اهر تشدید شود/ با گزارش تخلفات سرقت آب دادستانی ورود می‌کند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، رحیم عبدالهی در اولین جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اهر در سال جاری اظهار داشت: مدیریت دقیق در توزیع منابع آبی با در نظر گرفتن اولویت‌های مصرفی در بخش‌های مختلف همچون شرب، کشاورزی و صنعتی باید اتخاذ شود و مدیریت منابع آبی شهرستان اهر در شرایط بحرانی لازم و ضروری است.

وی بر لزوم تشدید نظارت بر مصرف مخصوصاً در بخش کشاورزی شهرستان اهر در زمان‌های توزیع آب تأکید کرد و افزود: در زمانی که آب از سد ستارخان رهاسازی می‌شود حتماً ضابطین قضایی به جد از مبدأ تا مقصد بر نحوه توزیع آب نظارت داشته باشند و دادستانی به‌صورت ۲۴ ساعته آماده همکاری بوده و اگر لازم باشد نیروی انتظامی با حکم قضایی ورود می‌کند تا آب به مقصد مورد نظر و اهل اش برسد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان اهر با اشاره به اینکه نظارت دقیق بر نحوه توزیع از سرقت و هدر رفت منابع آبی جلوگیری می‌کند، بیان داشت: اگر تصمیم بر این شده تا برخی محصولات کشاورزی مثلاً لوبیا و برنج کشت نشود حتماً باید کشت نشود در صورتی که ضابطین خاص گزارش دهند با متخلفان برخورد می‌کنیم.

عبدالهی تصریح کرد: دستگاه‌های ذی‌ربط حتماً پیش از رهاسازی آب از سد ستارخان با ارائه برنامه مشخص دادستانی شهرستان اهر را مطلع کنند، مثلاً زمان و مبدأ و مقصد آب را طی برنامه جامع باید به دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده شورای حفاظت از منابع آبی شهرستان اطلاع داده شود.

وی بابیان اینکه دستگاه‌های مربوطه برای فعالان بخش کشاورزی و صنعتی را در خصوص نحوه مصرف در زمان‌های بحرانی آموزش‌های لازم را ارائه دهند، گفت: با توجه به شرایط فعلی منابع آبی شهرستان اهر، جهاد کشاورزی موظف است تا آموزش نحوه مصرف آب در زمان‌های بحرانی را به کشاورزان طی کلاس‌های آموزشی ارائه دهد.

انتهای پیام/