آخرین عناوین اخبار » اجتماعی » سیاسی » شهرستان اهر » صفحه نخست » ویژه
کد خبر : 39387
جمعه - ۳۱ فروردین ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۵

ادارات دولتی مانع اصلی عدم پیشرفت و توسعه آذربایجان شرقی هستند

ادارات دولتی مانع اصلی عدم پیشرفت و توسعه آذربایجان شرقی هستند

به گزارش خبرنگار اهرامروز، بیت‌الله عبدالهی در جلسه شورای اداری این شهرستان با اشاره به عدم حمایت بانک‌های استانی از بخش خصوصی اظهار داشت: متاسفانه بانک‌های عامل استانی از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران حمایت لازم را نداشته و یکی از عوامل بیکاری محسوب می‌شوند.

وی گفت: در حال حاضر بر اساس بررسی‌های انجام شده یکی از مهم‌ترین عواملی که موجب عدم سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در شهرستان‌ها است عدم حمایت بانک‌های عامل استانی و برخی کم کاری‌ها است. بانک‌ها بدانند که با عدم حمایت از بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران، بیکاری دامان فرزندان خودشان را هم خواهد گرفت.

وی گفت: تعجب می‌کنم که بانک‌ها در تهران موافق حمایت از سرمایه‌گذاری بخش خصوصی هستند ولی بانک‌های عامل در استان از حمایت بخش خصوصی در شهرستان‌ها همکاری ندارند.

عبدالهی در ادامه با تاکید بر ضرورت تکمیل بزرگراه  تبریز و اهر اظهار کرد: وزیر راه به صورت جدی موضوع تکمیل بزرگراه تبریز و اهر را پیگیری می‌کند و ضروری است مسئولان شهرستان نیز با هدف شتاب بخشیدن به تکمیل آن همکاری لازم را داشته باشند.

نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی تصریح  کرد: با پیگیری‌های انجام شده فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه تبدیل خواهد شد، ضمن اینکه جداسازی برخی از حوزه‌های انتخابیه در استان و کشور هم در کمیسیون شوراها تحت بررسی است و هیچ خبری را که در فضای مجازی منتشر شده تایید نمی‌شود.

وی با بیان اینکه با هدف اشتغال‌زایی و رونق شهرک صنعتی این شهرستان مجوز احداث کارخانه فولاد اهر دریافت شده است، گفت: تامین زیرساخت‌های لازم برای حضور بخش خصوصی در شهرک صنعتی این شهرستان ضروری است، چرا که برای احداث و راه‌اندازی کارخانه فولاد در این شهرک نیازمند برق ۶٫۵ مگاواتی هستیم ولی در حال حاضر ۴ مگاوات برق داریم لذا اداره برق نسبت به تامین برق مورد نیاز اقدامات لازم را انجام دهد.

عبدالهی اضافه کرد: با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز در شهرک صنعتی این شهرستان تعداد سرمایه‌گذاران در این شهرک افزایش خواهد یافت چرا که بخش خصوصی برای حضور در یک منطقه نیازمند زیرساخت است.

وی تصریح کرد: پیشرفت اقتصادی اهر با حمایت شهروندان در خریدکالای ایرانی و به‌ویژه کالاهای تولید شده در اهر محقق خواهد شد.

نماینده مردم اهر در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به برخی بهانه تراشی‌ها توسط ادارات دراین شهرستان، گفت: برخی از ادارات در این شهرستان با عنوان بخشنامه، قانون و غیره مانع شتاب گرفتن توسعه در این شهرستان می‌شوند چرا که در استان‌های دیگر این موضوع را نداریم.

انتهای پیام/